۲۳ تیر ۱۳۸۶، ۱۶:۴۵

ایران و ترکیه تاکید کردند ؛

اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان

اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان

وزرای حمل و نقل ایران و ترکیه با انجام مذاکراتی بر اجرای سریع‌تر پروژه راه‌آهن شمال دریاچه وان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری ، محمد رحمتی در دیدار با وزیر حمل و نقل و ارتباطات ترکیه، خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل بین ایران و ترکیه مشکلات جدی وجود ندارد، مسائل موجود نیز قابل حل می باشد و امیدواریم در جلسات کارشناسی این موارد برطرف شود.

وزیر راه و ترابری با اشاره به برگزاری نخستین کمیته مشترک دریایی در شهریور ماه بین دو کشور، اظهار داشت: اجرای پروژه راه آهن شمال دریاچه وان را پیگیری می کنیم و امیدواریم که در اجرای این پروژه بتوانیم کمک هایی را برای  تامین اعتبار لازم از طریق فاینانس داشته باشیم.

در این دیدار عصمت یلماز وزیر حمل و نقل و ارتباطات ترکیه خواستار افزایش پروازهای هواپیمایی بین دو کشور شد و بیان کرد: براساس توافق انجام شده بین دو طرف تعداد پروازها در محدوده خاصی تعریف شده است که ما خواستار افزایش تعداد پروازها از ترکیه به ایران و به همین میزان در مسیر بالعکس هستیم.

وی اعلام کرد: پروژه راه آهن شمال دریاچه وان برای شروع عملیات اجرایی آن در سال 2008 در دستور کار ترکیه قرار گرفته و با وجود پروژه های ریلی گسترده در ترکیه امکان تامین اعتبار برای این وجود ندارد و طرف ایرانی می تواند در این زمینه اعتباراتی را تامین کند.

یلماز یادآور شد: اجرای پروژه راه آهن در شمال دریاچه وان 400 تا 450 میلیون دلار هزینه دارد و کل مسیر به طول 250 کیلومتر در دو خط برقی با حداکثر سرعت 125 کیلومتر است.

همچنین در این دیدار رحمتی با تاکید بر ایجاد تسهیلات  در حوزه حمل و نقل بین دو کشور اعلام کرد : سازمان هواپیمایی کشوری برای افزایش تعداد پروازها بین ایران و ترکیه مذاکره خواهد کرد و امیدواریم با معرفی نمایندگانی از دو طرف پروژه راه آهن در شمال دریاچه وان سریعتر اجرایی شود.

ایجاد شبکه ریلی در شمال دریاچه وان موجب خواهد شد که راه‌آهن ایران از این مسیر به اروپا متصل شود. 

کد خبر 517651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha