۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۲۲

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌های کشور:

وقوع ۲۵ مورد حریق در مراتع و جنگل‌های کشور/ مردم احتیاط کنند

وقوع ۲۵ مورد حریق در مراتع و جنگل‌های کشور/ مردم احتیاط کنند

شاهرود - فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وقوع ۲۵ مورد حریق در مراتع و جنگل‌ها طی یک هفته اول سال جدید خبر داد و گفت: بسیاری از این حریق‌ها ریشه انسانی دارد.

علی عباس نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه متأسفانه طی یک هفته گذشته از سال جدید ۲۵ مورد حریق در سطح مراتع و جنگل‌های کشور به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: با توجه به حضور به‌موقع یگان منابع طبیعی این حریق‌ها خوشبختانه به‌موقع اطفا و از بروز خسارات بزرگ‌تر پیشگیری شده است.

وی بابیان اینکه ۹۵ درصد این حریق‌ها ریشه انسانی دارد و از بی‌احتیاطی این بشر دو پا حاصل‌شده است، افزود: از شهروندان و هم‌وطنان درخواست می‌شود در روز طبیعت چنانچه پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نکردند و به دامن طبیعت رفتند حتماً از برافروختن آتش خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه برخی گردشگران با فراموشی آتش را خاموش نمی‌کنند و این فاجعه خلق می‌کند، ابراز داشت: گاهی برخی گردشگران شیشه و پلاستیک در طبیعت رها می‌کنند که انعکاس نور نیز موجب حریق گسترده می‌شود.

عباس نژاد بابیان اینکه برخی افراد تصور می‌کنند توانند با خودروهای آفرود و موتورسیکلت در مناطق جنگلی، بیابانی و طبیعت جولان دهند، تصریح کرد: در صورت مشاهده موارد این‌چنین حتماً یگان حفاظت با آن‌ها برخوردهای لازم را انجام داده و موتور یا ماشین متخلفان توقیف می‌شود.

وی بابیان اینکه از مردم انتظار می‌رود در فصل بهار مراقب رستنی‌ها باشند و بااحتیاط در طبیعت گام بگذارند، اضافه کرد: هم‌وطنان در صورت مشاهده موارد تخلف و بروز آتش حتماً با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا موضوع رسیدگی شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه طی یک هفته گذشته ۲۰ مورد توقیف خودروهای حامل چوب قاچاق در استان‌های شمالی انجام شد، افزود: با این متخلفان برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته است.

کد خبر 5177289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha