۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۴۳

رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما:

تولید آثار نمایشی در زمینه زندگی مشاهیر معاصر سخت است

تولید آثار نمایشی در زمینه زندگی مشاهیر معاصر سخت است

زنجان-رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: سخت‌ترین مقوله‌ها در حوزه تولیدات نمایشی به کارهایی اختصاص دارد که مربوط به زندگی شخصیت‌های معاصر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس فاطمی عصر دوشنبه در آئین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» عصر یکشنبه با حضور خانواده شهید دکتر مجید شهریاری و عوامل تولید این سریال به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اتمام تولید موفقیت‌آمیز سریال «صبح آخرین روز» را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: سخت‌ترین مقوله‌ها در حوزه تولیدات نمایشی به کارهایی اختصاص دارد که مربوط به زندگی شخصیت‌های معاصر است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استان زنجان در تولید سریال صبح آخرین روز همکاری خوبی داشتند و این اثر با هزینه معقولی به عرصه تولید رسید، گفت: به همین خاطر تولید اثر در این بخش به هیچ وجه کار آسانی نیست و خانواده بسیاری از شخصیت‌های برجسته‌ای که در خصوص زندگی آن‌ها اقدام به تولید آثار نمایشی می‌شود، زنده بوده و ناظر بر این تولیدات هستند.

فاطمی با بیان اینکه لحظه به لحظه این سریال را باید آئینه تمام‌نما از الگوی زندگی شهید مجید شهریاری دانست، افزود: بی‌تردید تا به امروز اثر نمایشی که بتواند به زندگی یک شخصیت برجسته نزدیک باشد، تولید نشده و یا انگشت‌شمار بوده است.

رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاری خانواده شهید شهریاری موجب شد تا در فرصت کوتاهی از زمان شهادت این شهید، سریال زندگی این شهید ساخته شود.

فاطمی با تاکید بر اینکه شهید شهریاری به عنوان الگوی اعتقادی و علمی خستگی ناپذیری برای جوانان است، گفت: «صبح آخرین روز» برای آشنایی عموم با سبک زندگی شهید شهریاری از کودکی تا لحظه شهادت ساخته شده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران قدرشناس شهدا و خانواده‌های آنان هستند، گفت: در حوزه هسته‌ای شهدای بسیاری تقدیم شد که الگوی مردم هستند و صدا و سیما وظیفه خود می‌داند تا از این مستندها و سریال‌ها حمایت کند.

رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: عوامل تولید این سریال تلاش کردند تا روایت زندگی این شهید علمی کشور را به گونه‌ای به تصویر بکشند که مردم با تماشای آن بیشتر با شخصیت این دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی آشنا شوند.

فاطمی ادامه داد: آرامش و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهیدان هستیم و هنرمندان سریال صبح آخرین روز تلاش کردند تا در این مجموعه سی قسمتی به گونه‌ای نقش‌آفرینی کنند که حق مطلب را در خصوص شهید مجید شهریاری ادا کنند.

وی با بیان اینکه «صبح آخرین روز» پیچیده با بودجه معقول ساخته شده و این سریال به زودی بر روی شبکه دو و شبکه شما به نمایش درمی آید، متذکر شد: این سریال قرار است بعد از اتمام سریال «بچه مهندس چهار» از شبکه دو سیما پخش شود و امیدواریم مردم با تماشای این سریال با بخش کوچکی از فرآیندی که طی شد تا ایران به جایگاه امروز در عرصه هسته‌ای دست یابد، آشنا شوند.

کد خبر 5209047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha