۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر:

سالمندان شهرستان دیر از واکسن کرونا استقبال نکردند

سالمندان شهرستان دیر از واکسن کرونا استقبال نکردند

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: استقبال سالمندان از واکسیناسیون کرونا مطلوب نیست این در حالی است که تنها راه پایان اپیدمی کرونا واکسیناسیون همگانی است.

احمد آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: واکسیناسیون همگانی کرونا هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان دیر آغاز شده است و فاز اول آن پایان یافته و گروه هدف آن هر دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند و فاز دوم آن نیز با تزریق واکسن به سالمندان ۸۰ سال به بالا در حال اجراست.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد سالمندان شهرستان دیر در این طرح مشارکت داشته‌اند که انتظار می‌رود این درصد با ترغیب خانواده و مشارکت بیشتر سالمندان افزایش یابد.

آخوندی اضافه کرد: سالمندان شهر دوراهک کمترین میزان مشارکت در سطح شهرستان و فقط ۳۶ درصد در این طرح مشارکت داشته‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با بیان اینکه اغلب سالمندان و بستگان آن‌ها به دلیل ترس از عوارض احتمالی واکسن کرونا مایل به واکسینه شدن نیستند عنوان کرد: علائمی مثل تب، بدن درد و قرمزی در محل تزریق از عوارض احتمالی واکسن‌هایی مانند کروناست و بعد از چند روز رفع می‌شوند که این عوارض در برابر خطرات شایع‌تر ابتلاء به کرونا مانند مرگ، اثرات بسیار ناچیزی است.

آخوندی اظهار داشت: مردم عزیز خصوصاً خانواده‌های سالمندان باید بدانند تنها راه پایان این بیماری انجام واکسیناسیون همگانی است و لازم است خانواده‌ها سالمندان را برای انجام واکسیناسیون ترغیب و تشویق نمایند.

وی تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا در شهرهای دوراهک، بردستان، آبدان و بردخون در محل مراکز خدمات جامع سلامت این شهرها انجام می‌شود و در صورتی که سالمندی توان حرکتی نداشته باشد تیم واکسیناسیون متشکل از همکاران بهداشت و اورژانس با حضور در منزل سالمند اقدام به تزریق واکسن کرونا به سالمندان می‌کنند.

کد خبر 5212208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      2 0
      کی جرعت داره واکسن بزنه میگن ممکنه آدم فلج بشه با لخته بشه بدنش یا غش کنه گرچه‌ بعضیا جز تب چیزی نداشتن