۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۳

امام جمعه دیر:

دستگاه‌های متولی بر مراکز تفریحی و گردشگری دیر نظارت کنند

دستگاه‌های متولی بر مراکز تفریحی و گردشگری دیر نظارت کنند

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: دستگاه‌های متولی بر مراکز تفریحی و گردشگری دیر نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر در رابطه با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در هر جامعه‌ای ناهنجاری‌هایی وجود دارد اما اگر در قبال این ناهنجاری‌ها بی تفاوت باشیم، ضد ارزش‌ها به ارزش تبدیل می‌شود و بی حجابی و بدحجابی و اختلاط زن و مرد به ارزش تبدیل شده و کسی خریدار مسائل ارزشی نیست.

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم تبیین و روشنگری در خصوص آسیب‌های اجتماعی، افزود: در درجه اول با بیان مسائل دینی نسبت به ناهنجاری‌ها، جهاد تبیین و روشنگری کنیم.

وی با اشاره به لزوم رعایت قانون و شرع، ادامه داد: استفاده از مراکز تفریحی و گردشگری باید بر اساس چارچوب‌های مشخص باشد و دستگاه‌های متولی هم باید این چارچوب‌ها و قوانین را شفاف بیان کنند.

حسینی با اشاره به استفاده از شیوه اخلاقی در بحث تبیین، گفت: در همه عرصه‌ها به‌ویژه موضوع مهدویت باید تبیین و روشنگری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از گذشته به وحدت نیاز داریم، اظهار کرد: دشمنانی که با خفت و خواری از افغانستان خارج شدند، اخیراً با آوردن داعش به این کشور و انفجار در اماکن مذهبی شیعه، به دنبال ایجاد اختلاف و جنگ بین شیعه و سنی هستند که با هوشیاری مردم این کشور توطئه دشمن خنثی شد.

امام جمعه دیر یادآور شد: نقاط مشترک زیادی بین شیعه و سنی وجود دارد که دیگر نیازی و راهی برای اختلاف نیست.

وی با اشاره به بحث حضوری شدن آموزش در مدارس، تاکید کرد: خانواده و اولیا دانش آموزان با مدارس و معلمان و آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگ و همکاری خوبی داشته باشند تا هم آموزش و پرورش دانش آموزان بهبود بخشیم و هم فرزندانمان به کرونا مبتلا نشوند.

حسینی افزود: امروز باید جوانانی چون شهیدان فهمیده، حججی و لندی و شهدای مدافع حرم، الگوی دانش آموزان باشند.

امام جمعه دیر یادآور شد: در بحث واکسیناسیون نیاز به کار فرهنگی و اقناع سازی جامعه است.

وی با تبریک هفته تربیت بدنی، تاکید کرد: ورزش همگانی باید بیشتر گسترش یابد و به فرهنگ تبدیل شود تا خیلی از بیماری‌های ناشی از بی تحرکی و کم تحرکی در جامعه نداشته باشیم.

روحیه مردم شهرستان دیر مذهبی است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه نیاز افراد به تفریح و شادابی امری طبیعی است، گفت: دستگاه‌های فرهنگی در طول سال برنامه‌های مناسب برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه برگزار کنند.

مسعود تنگستانی افزود: روحیه مردم شهرستان دیر مذهبی است و اکثر افراد به ارزش‌های اسلامی پایبند هستند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های گردشگری با رعایت اصول و چارچوب‌ها کمک خوبی به اقتصاد روستا و مردم منطقه خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی با روش‌های نصیحت گونه و ارشادی ورود کنیم.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی دارد و باید به گونه‌ای اقدام شود که نتیجه عکس ندهد.

تنگستانی اضافه کرد: بازگشایی مدارس علاوه بر تقویت بعد آموزشی، موجب ایجاد روحیه نشاط و شادابی بین دانش آموزان می‌شود.

نظارت بر فعالیت‌های گردشگری

دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: تنگ خوش، تنگ هیخ، تنگ جونگ، آب گرم سورو، گنبد نمکی جاشک و جزایر سه گانه تهمادون، نخیلو و ام الگرم از جمله مکان‌های گردشگری شهرستان دیر هستند.

غلامرضا ناطقی پور تاکید کرد: فعالیت‌های گردشگری و حضور گردشگران باید با نظارت دستگاه‌های متولی و رعایت ضوابط و هنجارهای اجتماعی باشد.

۸۴ فوتی کرونا در دیر

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۴ مورد فوتی در شهرستان داشته‌ایم.

حسین ناظمیان پور افزود: همچنین ۱۱ هزار نمونه گیری انجام شده که ۳۴ درصد مبتلایان شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: اگرچه اکنون در شرایط آبی کرونایی هستیم اما این وضعیت شکننده است و در کنار واکسیناسیون باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ادامه داد: تاکنون ۷۳ درصد جامعه هدف در شهرستان دیر یک نوبت و ۵۵ درصد نیز دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بین افراد ۱۲ تا ۱۸ سال (دانش آموزان)، ۶۵ درصد نوبت اول و کمتر از یک درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

ناظمیان پور افزود: ۲۷ درصد جمعیت شهرستان دیر به دلایل مختلف تاکنون واکسیناسیون نشده‌اند که باید آنها را تشویق به واکسن زدن کنیم.

کد خبر 5330885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha