۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان خبر داد:

مبارزه با سن گندم در ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم زنجان

مبارزه با سن گندم در ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم زنجان

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: تا به امروز با مشارکت خوب کشاورزان در ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم استان زنجان مبارزه با سن گندم انجام شده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار مهر به مبارزه با سن گندم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تا به امروز با مشارکت خوب کشاورزان در ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم استان مبارزه با سن گندم انجام شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در بیش از هفت هزار هکتار مبارزه با سن مادر و در ۱۳۰ هزار هکتار از مزارع استان هم مبارزه با سن پوره انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: کشاورزان یک هفته تا ۱۰ روز مهلت دارند مزارع خود را بر علیه سن مادر و پوره سمپاشی کنند.

تاراسی تاکید کرد: ۶۵ اکیپ پایش مبارزه با سن مادر و پوره را در استان انجام می‌دهند و در شهرستان خدابنده بیشترین مبارزه با آفت سن در این شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات سمپاشی مزارع علیه پوره‌های سن گندم به تدریج از مناطق زودرس به مناطق دیررس و کوهستانی ادامه دارد، ابراز داشت: باید به طور مستمر، با دقت و سرعت، عملیات مبارزه‌ی شیمیایی انجام شود.‌

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: پوره سن گندم باظهور خوشه و سنبله گندم با تغذیه از شیره دانه‌های گندم موجب کاهش چشمگیر کمیت و کیفیت محصول شده است.

تاراسی یاد آورشد: مراکز خرید گندم وشرکت غله از خرید دانه‌های بیش از دو درصد سن زدگی خودداری می‌کنند.

کد خبر 5231406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha