۲۸۰ هکتار زمین جدید به پارک فناوری پردیس اضافه شد

۲۸۰ هکتار زمین جدید به پارک فناوری پردیس اضافه شد

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرد: ۲۸۰ هکتار زمین جدید به پارک فناوری پردیس اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نشست انعقاد تفاهم نامه الحاق زمین‌های جدید به پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری کشور توانسته است بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی جذب کند.

وی افزود: در این ناحیه نوآور با وجود آنکه هیچ دودکش آلاینده‌ای دیده نمی‌شود، اما مراکز فناور در حال تولید ارزش افزوده هستند. این موضوع نشانگر همراهی و همگامی راهبردی فناوری و محیط زیست در کشور به شمار می رود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: در کشور چین یک بندر ساده ماهیگیری پس از ۴۰ سال به یک پارک فناوری عظیم و بین‌المللی تبدیل شده است. در کشور ما نیز ظرفیت و پتانسیل ایجاد پارک‌های علم و فناوری بزرگ وجود دارد. بی‌شک آینده شهر پردیس درخشان است و قرار نیست این شهر به خوابگاه تهران تبدیل شود، بلکه شهری پویا و بالنده خواهد بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در جریان امضای این اسناد همکاری، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نقشی کلیدی و بی‌بدیل در توسعه زیست‌بوم نوآوری در کشور ایفا کرده‌اند. ما در این وزارت با اعتماد و ایمان قلبی از این زیست‌بوم حمایت کرده‌ایم.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی سعی کرد به عنوان مصرف‌کننده خدمات و محصولات خلاق و دانش‌بنیان با این شرکت‌ها همکاری کند و سطح نفوذ فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را در عرصه شهرسازی و معماری کشور، افزایش دهد.

کد خبر 5243733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha