۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰

بعد از بی احترامی به رئیس جمهور کره جنوبی؛

نفر دوم سفارت ژاپن در سئول، دستور بازگشت گرفت

نفر دوم سفارت ژاپن در سئول، دستور بازگشت گرفت

ژاپن به نفر دوم سفارتش در سئول دستور بازگشت به توکیو را داده است که گمان می رود این موضوع در ارتباط با بی احترامی باشد که این دیپلمات نسبت به رئیس جمهور کره جنوبی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «نیکی شیمبون» ژاپن امروز یکشنبه گزارش داد که وزارت خارجه این کشور به «هیروهیسا سوما» معاون هیئت دیپلماتیک مستقر در کره جنوبی، دستور بازگشت به توکیو را داده است.

ادعا می شود که سایر افرادی که پیشتر این پست را در اختیار داشته اند؛ فقط دو سال در سفارت ژاپن در سئول فعالیت کرده اند و سوما هم با پایان دوره دو ساله به کشور باز می گردد.

این در حالی است که سوما به عنوان مرد شماره ۲ سفارت ژاپن در سئول، پیشتر با الفاظی رکیک از مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی یاد کرده بود و گمان می رود که تصمیم برای بازگشت وی به توکیو، بی ارتباط با این موضوع نباشد.

این دیپلمات تلاش های رئیس جمهور کره جنوبی برای بهبود روابط با توکیو را به انجام عملی منافی اخلاق تشبیه کرده بود.

جنجال دیپلماتیک اخیر باعث تشدید اختلاف در روابط شکننده بین دو کشور بر سر مسائلی شامل مناقشات سرزمینی و مسائل تاریخی دوران جنگ شد و بر اینکه بازی های المپیک توکیو بتواند مناسبتی برای آغاز همکاری های منطقه ای بین دو کشور باشد، سایه تردید افکند.

از جمله مسائل تاریخی میان دو کشور می توان به موضوع کار اجباری کره ای ها در کارخانه های ژاپنی و بردگی جنسی زنان کره ای در دوره تسلط امپراتوری ژاپن بین سال های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ میلادی اشاره کرد؛ حال آنکه سئول خواستار عذرخواهی توکیو و پرداخت غرامت از بابت این موضوع است.

کد خبر 5270367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha