۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

مجری برنامه‌های انگلیسی زبان؛

ابتدای اجرا روزی ۱۱ ساعت کار می‌کردم/ علاقه مخاطب بین‌المللی به ایران

ابتدای اجرا روزی ۱۱ ساعت کار می‌کردم/ علاقه مخاطب بین‌المللی به ایران

گلنار فرنودی مجری برنامه‌های پرس تی‌وی و آی‌فیلم انگلیسی از علاقه مخاطب بین‌المللی به برنامه‌های ایرانی با محور فرهنگ و هنر سخن گفت.

گلنار فرنودی از مجریان شبکه‌های پرس تی وی و آی‌فیلم با اشاره به نحوه ورود خود به دنیای رسانه به خبرنگار مهر بیان کرد: اواخر سال ۹۰ به توصیه پدرم در معاونت برون مرزی تست ترجمه دادم که همزمان تست صدا هم از من گرفته شد. پس از مدتی کوتاهی در شبکه آی‌فیلم تست تصویر نیز از من گرفته شد و وارد این حیطه شدم. پس از قبولی در آزمون صدا و تصویر مدت پنج ماه دوره‌های فن بیان و بدن را گذراندم و اولین همکاری خود را با اجرای برنامه «شما و آی‌فیلم» در شبکه آی‌فیلم آغاز کردم.

وی ادامه داد: اجرای برنامه «شما و آی‌فیلم» را از سال ۹۱ بر عهده داشتم که مدتی نبودم و بعد از مدتی دوباره آن را از سر گرفته‌ام و هم اکنون به همراه سامسون باغستانیان به اجرای آن می‌پردازم. این برنامه امکان ارتباط شبکه آی‌فیلم انگلیسی با مخاطب این شبکه را فراهم می‌کند و اطلاعاتی در مورد شبکه و دنیای سینمای ایران در اختیار مخاطب قرار داده و سعی می‌کند تازه‌ترین های دنیای فیلم و سریال ایران را به جهان معرفی کند.

فرنودی با اشاره به همکاری با پرس تی وی گفت: اواسط سال ۹۳ همکاری خود را با شبکه پرس تی وی و برنامه «ایران» آغاز کردم. بعد از دو سال هم به لطف خدا و حمایت دوستان به عنوان مجری خبر ورزشی انگلیسی پرس تی وی فعالیت می‌کردم. به مدت یک سال در این حوزه فعال بودم و تجربه بسیار ارزنده‌ای بود. البته بعد از شیوع کرونا از بخش خبر جدا شدم و مدتی به فعالیت در حوزه صداگذاری و دوبله فیلم و سریال و انیمیشن پرداختم. همچنین برنامه «ایران تک» برنامه‌ای مشابه «نسیم دانش» را در شبکه نسیم روی آنتن دارم که به شرکت‌های دانش بنیان کشور سر زده و تکنولوژی‌های نوین ایران را معرفی می‌کند. با برنامه «ایران» شبکه مستند نیز از سال ۹۴ به عنوان مجری همکاری می‌کنم و «راهنمای هنری ایران» نیز آخرین کاری است که برای پرس تی وی اجرا کرده‌ام.

روزی ۱۱ ساعت کار برای تجربه اجرا

وی در خصوص ویژگی‌های اجرا و به ویژه اجرا در شبکه‌های برون مرزی از جمله شبکه پرس تی وی توضیح داد: در مورد اجرا در پرس تی وی با توجه به تسلطم به زبان انگلیسی خیلی خوب با وضعیت اجرا و بایسته‌هایش هماهنگ شده‌ام. البته به عنوان کسی که هیچ زمینه‌ای از کار اجرا و رسانه نداشتم، دو سال اول فعالیتم یعنی ۹۰ تا ۹۲ روزانه ۱۱ ساعت سر کار بودم تا بتوانم تجربه کسب کرده و خودم را به موقعیت مناسب برسانم.

فرنودی درباره استقبال مخاطب بین‌المللی از برنامه‌های خود نیز بیان کرد: مخاطبان از این حجم از هنرمندان برجسته ایرانی فعال در صحنه‌های بین‌المللی بسیار شگفت زده می‌شوند و از این برنامه‌ها که به انعکاس تجربیات و تخصص هنرمندان جوان ایرانی می‌پرداخت، استقبال خوبی شد.

مجری جوان «شما و آی‌فیلم» انگلیسی در پایان در خصوص بازخورد مخاطبان نسبت به برنامه «شما و آی‌فیلم» شبکه آی‌فیلم نیز بیان کرد: در شبکه آی‌فیلم، مخاطبان نظرات خود را مطرح می‌کنند و نشان می‌دهد این افراد به درستی ایران و فرهنگ ایرانی را نمی‌شناخته‌اند. برخی از آنها یا دوست ایرانی دارند یا به ایران سفر کرده‌اند که با خونگرمی مردم ما آشنا هستند و در همین حد از ایران می‌دانند اما بعد از آشنایی با ایران و مشاهده فیلم و سریال‌های ایرانی واقعاً فهمیده‌اند که ایران کشوری غنی با مردم خونگرم است. از این رو امیدوارم تلاش ما برای معرفی چهره واقعی ایران به افراد سایر کشورها موثر بوده باشد.

کد خبر 5274006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha