۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹

با استناد به سیاست های محافظه کارانه؛

کورتز: پناهجویان افغان را به اتریش راه نمی دهیم

کورتز: پناهجویان افغان را به اتریش راه نمی دهیم

صدراعظم اتریش با اتخاذ موضعی سرسختانه، در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد که به شدت مخالف پذیرش پناهجویان افغان به خاک این کشور است و آنها نباید وارد اروپا شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سباستین کورتز» صدر اعظم محافظه کار اتریش با ورود پناهجویان افغان که گفته می شود به علت تسلط طالبان بر افغانستان از کشورشان گریخته اند، به خاک اتریش مخالفت کرد.

در حالی که اتحادیه اروپا در حال دست و پنجه نرم کردن با این مسئله است که چه اقدامی در قبال افغان هایی که طی ۲۰ سال گذشته به آنها کمک کرده اند، انجام دهد؛ کورتز اعلام کرد که ورود پناهجویان افغان به اتریش گزینه مد نظر این کشور نیست.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی با کانال ۲۴ این کشور که امروز یکشنبه پخش شد، گفت: من صریحا با این که ما بیاییم و داوطلبانه افراد (پناهجویان) بیشتری را (به خاک اتریش) بپذیریم، مخالف هستم و این امر در دوران صدارت من محقق نخواهد شد.

کورتز درباره افغان هایی که گفته می شود در حال فرار از افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور هستند، گفت: نظر من این نیست که ما باید تعداد بیشتری (پناهجو) را بپذیریم، بلکه کاملا عکس این قضیه مد نظرم است.

وی همچنین با اشاره به پناهجویان افغان که در اتریش زندگی می کنند، گفت: اتریش سهم بسیار عظیمی (در پذیرش پناهجویان) داشته است.

اتریش در جریان بحران مهاجرت اروپا بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، به اندازه بیش از یک درصد از جمعیت خود پناهجو پذیرفت. کورتز سیاست کاری خود را بر اساس اتخاذ مواضع سرسختانه در مورد مهاجرت بنا نهاده است و از سال ۲۰۱۷ تاکنون در تمامی انتخابات پارلمانی در اتریش پیروز شده است.

کورتز در ادامه صحبت هایش مدعی شد افغان هایی که از کشورشان می گریزند باید در همان منطقه بمانند و کشورهای همسایه آنها مانند ترکمنستان و ازبکستان طبق آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، به ترتیب فقط ۱۴ و ۱۳ پناهجوی افغان را پذیرفته اند.

رویترز همچنین در ادامه گزارش خود مدعی شده است که اتریش، مطابق آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۴۰ هزار پناهجوی افغان دارد که پس از آلمان با ۱۴۸ هزار پناهجوی افغان، دومین کشور اروپایی محسوب می‌شود که بیشترین تعداد پناهجویان افغان را پذیرش کرده است. این در حالی است که جمعیت اتریش یک نهم جمعیت آلمان است.

اتریش به عنوان کشوری بی طرف که عضو ناتو نیز نیست، تعداد کمی نظامی به افغانستان اعزام کرده بود. بر اساس گزارش وب‌سایت ناتو، این کشور تعداد ۱۶ نظامی برای «مأموریت پشتیبانی قاطع» که اقدامی در جهت آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان بود، به افغانستان اعزام کرده بود.

پیشتر نیز، «کارل نهامر» وزیر کشور اتریش گفته بود: کسانی که به حفاظت احتیاج دارند باید تا آنجا که ممکن است به کشورهای نزدیک کشور مبدا خود بروند.

قبل تر نیز شش کشور اروپایی در نامه‌ای به کمیسیون اروپا خواستار مذاکره اروپا با کشورهایی چون ایران و پاکستان برای بررسی امکان اسکان پناهجویان افغان شدند اما پس از آن کشورهایی مانند آلمان، دانمارک و هلند از این موضع عقب نشینی کردند.

کد خبر 5286431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      اروپا دیگر سهمی نه از زمین و نه خوراک از افغانستان ندارد، این پایان خدمت به خالق روح و نفستان است