۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸

مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد:

وجود ۷ واحد گلخانه‌ای راکد در شهرکرد/ یک گلخانه احیا شد

وجود ۷ واحد گلخانه‌ای راکد در شهرکرد/ یک گلخانه احیا شد

شهرکرد- مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد با بیان اینکه یک واحد گلخانه‌ای در «سورشجان» احیا شد، گفت: واحدهای راکد گلخانه‌ای شهرکرد با اخذ تسهیلات بانکی در حال بازگشت به چرخه تولید هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد رفیعی با بیان اینکه هفت واحد گلخانه‌ای راکد در شهرستان شهرکرد وجود دارد، اظهار کرد: یک واحد گلخانه‌ای در «سورشجان» با اخذ سه میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال تسهیلات تا ماه آینده به چرخه تولید بازخواهد گشت.

وی با بیان اینکه این واحد گلخانه‌ای به کشت سبزی و صیفی‌جات اختصاص دارد، عنوان کرد: این گلخانه در مساحتی بیش از سه هزار مترمربع ساخته‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد با اشاره به اینکه عملیات تعمیر سازه و تعویض روکش این گلخانه انجام‌شده است، گفت: عواملی ازجمله افزایش جمعیت، تغییر شرایط اقلیمی و ضرورت تأمین امنیت غذایی بر تغییر شیوه تولید محصولات کشاورزی تأثیرگذار است.

رفیعی با بیان اینکه کشت‌های گلخانه‌ای با کمترین تنش‌های محیطی و بالاترین عملکرد انجام می‌شود، اظهار کرد: افزایش تولید در واحد نسبت به فضای باز، تولید در تمام فصل‌ها، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، کاهش مصرف آب، انرژی و افزایش بهره‌وری از مزایای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

کد خبر 5306300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha