۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۹:۳۱

امروز دوشنبه؛

وزیر خارجه ارمنستان عازم تهران است

وزیر خارجه ارمنستان عازم تهران است

وزیر خارجه ارمنستان برای دیدار با همتای ایرانی، امروز دوشنبه سفری به تهران خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در پیامی توئیتری، از برنامه سفر «آرارات میرزویان» وزیر خارجه این کشور به تهران برای دیدار با «حسین امیر عبداللهیان» همتای ایرانی خبر داد.

این سفر برای امروز دوشنبه تدارک دیده شده است و بعد از انجام دیدار، طرفین کنفرانس خبری برگزار خواهند کرد.

وزیر خارجه ارمنستان عازم تهران است

سفر میرزویان به تهران در حالی است که روز گذشته، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در سفری که به لیتوانی داشت؛ از ایران به عنوان راه حیات و زندگی برای ارمنستان یاد و تاکید کرد که ایروان هرگز وارد دسیسه چینی علیه تهران نشده است و نخواهد شد.

پس از استقلال ارمنستان، دو کشور ایران و ارمنستان همیشه به عنوان شریک و دوست به یکدیگر می نگریسته‌اند. در سال ۱۹۹۲ ایران با رویکردی متعادل در مساله قره باغ دروازه جدیدی از روابط را به سوی دو کشور گشود به خصوص زمانی که آذربایجان و ترکیه مرزهای خود را به روی ارمنستان بستند؛ مرزهای ایران به عنوان راه نجاتی برای ارمنستان تلقی می‌شد که به عنوان مسیری برای عبور از گرجستان به دلیل ناامنی و ثبات داخلی بود.

همچنین از سال ۲۰۱۶، ارمنستان و ایران به همراه گرجستان، بلغارستان و یونان مذاکرات خود را برای ایجاد کریدور حمل و نقل چند منظوره بین المللی «خلیج فارس - دریای سیاه» که ایران را از طریق ارمنستان، گرجستان و دریای سیاه به اروپا متصل می‌کند آغاز کرده‌اند. برخی از متخصصان در ارمنستان می گویند که این راهرو می‌تواند از طریق ترانزیت دریایی چین - ایران با طرح «کمربند و جاده» چینی متصل شود.

کد خبر 5319556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha