۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲

آیت‌الله علم‌الهدی:

توطئه ایجاد بحران اجتماعی شکست خورد

توطئه ایجاد بحران اجتماعی شکست خورد

مشهد ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: دشمن با تجاوز سایبری به سامانه هوشمند توزیع بنزین، قصد ایجاد شورش و تبدیل آن به بحران اجتماعی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی نسبت به جمهوری اسلامی، اظهار کرد: قبلأ در لاف‌های بی‌محتوای خودشان می‌گفتند «گزینه نظامی روی میز است» اما مدتی است همین شعار را هم نمی‌دهند.

وی با بیان این‌که دشمن می‌داند با صلابت یک ملت غیور و یک امت دلاور مقابل هستند، ادامه داد: این نظام و انقلاب با جان این مردم آمیخته شده و به هیچ وجه قابل تفکیک نیست.

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که رژیم صهیونیستی جرأت اقدامی علیه ایران را ندارد، گفت: معلوم است اگر نظام صهیونیستی بخواهد دست به حرکتی بزند، نابودی خودش را تسریع کرده زیرا این‌طور نیست که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بایستد و تماشا کند، وجب به وجب اسرائیل زیر موشک‌ها قرار می‌گیرد و دیگر مفهومی در دنیا به اسم اسرائیل باقی نخواهد ماند.

دو ابزار دشمنی با نظام اسلامی

وی، دو ابزار «توطئه و فتنه» و «تحریم» را تنها دارایی دشمن در مقابله با نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در موقعیت‌های بسیار حساس، دشمن درصدد توطئه است تا در کشور بحران اجتماعی به‌وجود بیاورد و در این بحران اجتماعی، اهداف سو خود را پیاده کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: «هوشیاری و اعتماد مردم به نظام» و «حضور مسؤولان در عرصه‌ها و موقعیت‌های بحران‌آفرینی توطئه»، نقشه دشمن را از بین می‌برد.

وی به اختلال چند روز اخیر در سامانه هوشمند سوخت در کشور اشاره و تصریح کرد: دشمن دست به یک توطئه زد و با یک تجاوز سایبری به سامانه هوشمند سوخت، توزیع بنزین را دچار مشکل کرد تا در مردم شورش به وجود بیاید، ادامه پیدا کند، پمپ‌های بنزین تحت فشار قرار بگیرد و به بحران اجتماعی مبدل شود.

جلوگیری از تبدیل یک مشکل به بحران اجتماعی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به هوشیاری و حضور مسؤولان در میدان حل این مشکل اشاره کرد و افزود: در آغاز بروز این مشکل، آقای رئیس جمهور نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه را رها کرد و با حضور در وزارت نفت و پمپ بنزین، از نزدیک بر حل مشکلات نظارت کرد.

وی با بیان این‌که حضور سریع مسؤولان برای حل این مشکل، مانع ایجاد بحرانی همچون بحران سال ۹۸ شد، خاطرنشان کرد: به قول یکی از اساتید دانشگاه؛ «این عمل آقای رئیس جمهور دو واحد درس علوم سیاسی است»؛ هوشیاری و بیداری شما مردم در رأی دادن، انتخاب و اعتمادی اصل قضیه است.

ایستادگی دشمن در حل مسائل داخلی

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در موضوع اخیر بنزین، دو مسئله انجام گرفت، اول این‌که از یک بحران جلوگیری شد و دوم، صدور یک اعلامیه از طرف دولت که این دولت پای مسائل داخلی کشور و پای احتیاج و نیاز مردم سفت‌تر و محکم‌تر از مسائل خارجی و بین‌المللی ایستاده است.

وی به دومین ابزار اعمال فشار و دشمنی با ملت ایران اشاره و اظهار کرد: تحریم مربوط به امسال و پارسال و این دولت و آن دولت نیست، از روزی که جوانان انقلابی ما جاسوس‌خانه آمریکا را تصرف کردند، تحریم در این کشور ایجاد شد و بیش از ۴۰ سال است ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشاتشان فرمودند «این که بگوییم تحریم به ما ضربه نزد و خسارت نداشت، نخیر این‌ها را داشت اما مواجهه با تحریم دو راه دارد، یک راه لغو تحریم و راه دیگر خنثی‌سازی آثار تحریم است»؛ دشمن وقتی یک راه را مؤثر دید از آن دست برنمی‌دارد، نمی‌شود به این دشمن اتکا کرد که بیا تحریم‌ها را لغو کن.

اقدام مؤثر دولت در مقابل تحریم‌ها

وی، دومین راهبرد مقابله با تحریم‌ها در بیان رهبری را «خنثی‌سازی تحریم» بیان کرد و گفت: به این معنا که در حرکت اقتصادی خودمان، برنامه‌ای پیش بگیریم که تحریم در جامعه ما اثر نکند و آثار تحریم را از بین ببریم و آنچه مایه خوشبختی هست، این است که در این دولت روی هر دو موضوع لغو و خنثی‌سازی تحریم اقدام شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز روزی است که طرف غربی چه آمریکا و چه اروپا به مذاکره هسته‌ای با ما محتاج و نیازمند هستند، راهی جز مذاکره ندارند، در این مورد دشمن یعنی طرف غربی اعم از اروپا و آمریکا که با این حرکات اروپایی‌ها، آنان را در بلوک دشمن حساب می‌کنیم، چاره‌ای جز مذاکره با ما ندارند و خوشبختانه برای این مسئله یک فرد آگاه که بیش از ۱۰ سال در جریان مذاکرات ۱+۵ حضور داشته، برجام را تحلیل و زیر و رو کرده و بر همه چیز مسلط است، انتخاب شده است.

کد خبر 5338634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha