۸ آبان ۱۴۰۰، ۹:۱۱

پر تکرارترین حادثه سال ۱۴۰۰؛

۲حادثه جاده‌ای در استان سمنان/ اتوبوس گناباد - تهران واژگون شد

۲حادثه جاده‌ای در استان سمنان/ اتوبوس گناباد - تهران واژگون شد

سمنان- دو حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری در سمنان طی یک ساعت به دلیل بارش باران سبب جان باختن سه نفر و مصدومیت بیش از ۳۰ نفر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اتوبوس مسافربری گناباد - تهران صبح شنبه هشتم آبان ماه در نزدیکی شهر آرادان استان سمنان واژگون و به گفته مسئولان محلی ۳۲ نفر در این حادثه دچار مصدومیت شده‌اند از سوی دیگر عوامل راهداری، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس نیز با حضور در محل حادثه به مصدومان امداد رسانی کردند.

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۴:۳۸ در کیلومتر پنج محور سرخه به آرادان و در حوالی شهرک صنعتی صیدآباد رخ داد، گفت: عوامل امدادی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

مظفر محمدخانی با بیان اینکه این حادثه فوتی نداشته است، تاکید کرد: امدادرسانی به مصدومان و انتقال برخی از آنان از جمله اقداماتی بود که توسط هلال احمر و نیروهای امدادی انجام شد.

هنوز علت حادثه از سوی نیروی انتظامی اعلام نشده اما خواب آلودگی، ناایمنی راه و خودرو و همچنین عدم توانمندی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلایل مختلف همواره از مهمترین عوامل مهم تصادفات رانندگی در استان سمنان هستند.

رئیس پلیس راه استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: علاوه بر واژگونی اتوبوس مسافربری گناباد به تهران، یک اتوبوس دیگر نیز در محمور سرخه - آرادان واژگون و سه نفر از سرنشینانش جان باختند.

سرهنگ تقی کبیری با بیان اینکه دومین واژگونی اتوبوس در نزدیکی آرادان رخ داد ۱۶ نفر مصدوم شدند، تاکید کرد: این اتوبوس از گناباد به سمت تهران می‌رفت که واژگون شد و عوامل امدادی برای رسیدگی به مصدومان در صحنه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه حادثه دوم ۲۳ مصدوم برجای گذاشت که با حضور عوامل امدادی به بیمارستان‌ها منتقل شدند، تاکید کرد: به جای تاکید بر سرعت مجاز، باید گفت سرعت مطمئنه برای سفر ایمن به خصوص در شرایط بارندگی ملاک است.

چندی پیش در خبرگزاری مهر استان سمنان گزارشی برای تعدد شگفت‌آور تصادف اتوبوس‌های مسافربری در سال جاری منتشر شد که اشاره می‌کرد به طرز عجیبی در سال ۱۴۰۰ تعداد تصادفات جاده‌ای در بخش حمل و نقل عمومی افزایش یافته است.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ در استان سمنان تقریباً به صورت متوسط هم ۴۰ روز یک اتوبوس تصادف کرده که نشان می‌دهد مسئولان باید فکری برای این وضعیت کنند.

مشروح گزارش را می‌توانید در اینجا بخوانید: خودرو و عدم مهارت عامل وقوع حوادث / سوانح اتوبوسی افزایش یافت

کد خبر 5338984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha