۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲

امام جمعه قزوین:

مساجد باید دارای جاذبه باشند

مساجد باید دارای جاذبه باشند

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: باید برای مساجد، جاذبه ایجاد کنیم و این کار مواساتی که مساجد قزوین به خوبی آنها را دنبال کردند، در راستای همین هدف قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی با حضور سرزده در جمع نمازگزاران مسجد موسی بن جعفر (ع) قزوین، اظهار کرد: مساجد فقط به خداوند تعلق دارد و نباید در مسجد غیر خدا را جای خدا قرار دهیم.

وی تصریح کرد: اگر در نماز جماعت شرکت می‌کنیم، فقط باید برای خدا حضور پیدا کنیم، اگر امام جماعت، امام جمعه، بانی مسجد، هیئت امنا و مسئول بسیج هستیم باید بدانیم که این مهم یک اصل قرآنی است که مساجد صرفاً به خدا تعلق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند فرموده کسانی که به خدا و روز قیامت ایمان دارند، می‌توانند مساجد را آباد کنند و هر کسی غیر از این هدف را داشته باشد، نمی‌تواند مساجد را آباد کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آن کسی که مسجد را آباد می‌کند، دلش باید آباد باشد و اگر کسی دلش را آباد نکند، نمی‌تواند مسجد را آباد کند و بایستی خانه خدا محل رفت و آمد و قرارگاه جوانان قرار گیرد.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) درباره آباد شدن دل می‌فرماید اگر می‌خواهید قلب و دلتان عمران و آبادانی داشته باشد، باید خرابه نباشد و دلی که کینه و انگیزه آزار دادن مردم در آن وجود دارد، دلی که محبت مردم در آن موج نمی‌زند، دلی که قرآن در آن راه نیابد و محبت پیغمبر و خاندان عصمت و طهارت در آن نباشد، خرابه است و آبادانی در آن وجود ندارد.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: دلی که دلسوز نسبت به مسلمانان جهان نباشد، خرابه است، دلی که انقلابی نباشد خرابه است، پیغمبر (ص) فرموده دلی که برای مستضعفان عالم نسوزد، حتی اگر غیر مسلمان باشد، خرابه است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: پیامبر (ص) فرمود اگر کسی روزگار بگذراند ولی هم و غم مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست و اگر کسی بشنود بنده خدایی حتی اگر غیر مسلمان باشد، کمک و یاری می‌خواهد اما به فریاد او نرسد، مسلمان نیست.

وی اظهار کرد: در روایات داریم که همسایه مسجد نمازش نماز نمی‌شود، مگر آنکه در مسجد نماز بخواند، مگر آنکه دچار بیماری و یا کهولت سن باشد و گفته شده که ۴۰ خانه از هر سو، همسایه مسجد محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اهل مسجد می‌باید حال اهالی محل را جویا باشد و در جریان مشکلات مردم محله قرار گیرد و هر فرد مسجدی می‌باید هنر این را داشته باشد که چندین نفر را به مسجد جذب کند.
آیت‌الله عابدینی تاکید کرد: باید برای مساجد، جاذبه ایجاد کنیم و این کار مواساتی که مساجد قزوین به خوبی آنها را دنبال کردند، در راستای همین هدف قرار دارد و با این کار می‌باید به فریاد اهل محل رسید.

کد خبر 5348472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha