۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۹:۵۶

در «مهر» بخوانید+ فیلم و عکس

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران آبان ماه در استان‌های مختلف کشورمان حکایت مهمان پاییزی است که در نیمی از استان‌ها باریدن گرفت و در برخی مناطق موجب سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و انسداد راه‌های بین‌شهری و روستایی شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بارش باران و برف از اواخر وقت چهارشنبه در برخی استان‌ها و در تعدادی دیگر هم از دیروز آغازشده است و همچنان در بعضی از مناطق کشورمان ادامه دارد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و برخی مناطق اصفهان بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

برف و باران در نیمی از استان‌های ایران/ سیلاب در شمال کشورمان

در استان بوشهر و خوزستان رگبار و رعد و برق و وزش موقت باد شدید رخ خواهد داد.

شنبه سامانه بارشی از کشور خارج شده و فقط برای استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

یکشنبه و دوشنبه در غالب مناطق کشور، جو آرام بوده و مجدداً با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا مواجه خواهیم بود.

روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، بارش باران و برف در شمال غرب در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر آغاز خواهد شد.

امروز خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان
وضعیت بارش‌ها در کشور

طی امروز بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۵ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

سرهنگ احمد شیرانی، به تشریح وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور پرداخت و از انسداد محور زنجان-طارم به علت بارش برف و کولاک، محور هندیجان-دیلم به علت بارش باران و آب گرفتگی، محور جدید هشتگرد-طالقان به علت بارش برف و کولاک همچنین آزادراه تهران-شمال، محور کرج-چالوس به علت بارش باران و سیلاب خبر داد و گفت: برای این محور مسدود مسیر جایگزین محورهای هراز و فیروزکوه پیشنهاد می‌شود.

وی از هموطنانی که قصد سفر در جاده‌ها را دارند خواست، به آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط برفی و به همراه داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر از الزامات رانندگی توجه داشته باشند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بر رعایت احتیاط در رانندگی و همچنین رانندگی با سرعت مطمئنه در این شرایط تاکید کرد.

شیرانی وضعیت تردد در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت و سایر محورهای اصلی کشور را روان در جریان عنوان کرد و گفت: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، زنجان، قزوین، قم، مازندران، مرکزی، همدان و کردستان گزارش شده است.

وی ادامه داد: در برخی از محورهای استان‌های اصفهان، تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان به دلیل باران لغزندگی وجود دارد. شیرانی گفت: محور کردستان سروآباد-پاوه (گردنه تته) نیز به علت بارش برف مسدود شد.

در این گزارش به استان‌های مختلف کشور سر می‌زنیم و وضعیت آب‌وهوا و همچنین اخبار بارش برف و باران را مرور می‌کنیم.


آخرین وضعیت جوی استان‌ها و اخبار بارندگی‌ها


درگیری ۱۰ شهرستان گیلان با آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها

برف و باران در نیمی از استان‌های ایران/ سیلاب در شمال کشورمان

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت مناطق مختلف استان گیلان بعد از بارش‌های شدید باران، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار تشکیل و همه فرمانداران نیز پای کار بودند.

وی با بیان اینکه برای ۱۰ شهرستان استان گیلان درگیر آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و بسته شدن مسیرهای روستایی شدند، افزود: با تلاش‌های انجام شده از سوی عوامل خدماتی و امدادی تمام مسیرها باز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه برای حفظ جان مردم تمام پل‌های آب نمای استان بسته شدند، گفت: ضمن عذرخواهی از همه مردم برای مسدود شدن این مسیرها به محض فروکش کردن آب این مسیرها بازگشایی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر پل موقت کشاورز شهر رانکوه مسدود است، تصریح کرد: پیش بینی‌های لازم برای اسکان موقت، تغذیه و ارائه خدمات برای مردم این منطقه انجام شده است.

مرادی با اشاره به اینکه هم اکنون حجم بارش‌های در شرق استان گیلان متمرکز است، افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تا ساعت ۱۱ صبح جمعه شاهد بارش‌های شدید در این مناطق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تا ظهر امروز این مسیر نیز برای تردد مردم بازگشایی شود، اضافه کرد: مشکل تأمین آب شرب مردم املش نیز با تلاش‌های صورت گرفته رفع شد.

با توجه به بارش شدید باران در مناطق مختلف استان گیلان به ویژه شهرستان فومن راه ارتباطی شش روستا در این شهرستان بسته شد. فرماندار فومن در این باره گفت: بر اثر بارش شدید باران رودخانه‌های این شهرستان طغیان کرده و راه ارتباطی شش روستا قطع شد اما مردم برای تردد راه‌های دسترسی دیگر دارند.

محمد رضا محسنی ادامه داد: بارش باران سبب غرق آب شدن پل‌های آب نما در روستاهای رودبارچیره، زیده، خطیب گوراب، گوراب پس پایین و شکالگوراب و مودگان این شهرستان شده و راه ارتباطی این روستاها را قطع کرد.

وی اضافه کرد: روستای سیدآباد پایه‌های پل دچار آسیب شده بود و با توجه به بازدیدهای صورت گرفته دستورات لازم برای ایمن سازی این پل داده شده و به صورت موقتاً تردد خودروهای سنگین از این پل داده نمی‌شود.

بخشدار چابکسر هم با اشاره به بارش ۲۰ سانتیمتری برف در منطقه ییلاقی جواهر دشت، گفت: با وجود بارش شدید باران و برف همه راه‌ها باز است.


لرستان زیر باران!

بارش باران از صبح پنج شنبه در نقاط مختلف استان لرستان آغاز شده و همچنان در برخی مناطق ادامه دارد. بارش رحمت الهی موجب خوشحالی کشاورزان و نشاط شهروندان لرستانی شده است.

اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از اواسط پنج شنبه تا غروب جمعه شاهد فعالیت سامانه بارشی نسبتاً سردی بر روی جو استان خواهیم بود که به تدریج برای همه نقاط استان علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید سبب رگبار باران، رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمال ریزش تگرگ می‌شود.

همراهی هوای سرد با این سامانه بارشی برای ارتفاعات، گردنه‌ها، جاده‌های کوهستانی و برخی نقاط شهرهای سردسیر بارش برف را به دنبال دارد.

گفتنی است، مخاطرات همراه با این سامانه، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب‌های سطحی، آب گرفتگی معابر عمومی، مه آلودگی هوا و کاهش دید افقی است.

این سامانه بارشی از امشب از روی منطقه خارج می‌شود و برای روزهای شنبه و یکشنبه جو نسبتاً آرامی پیش بینی می‌شود.


مازندران؛ محورهای ارتباطی مرزن - چالوس و قطعه ۴ آزادراه مسدود است / بارش ۲۹۲ میلی متری باران

برف و باران در نیمی از استان‌های ایران/ سیلاب در شمال کشورمان

نفوذ سامانه سرد و بارشی که از چهارشنبه شب در مازندران حاکم شد دمای هوای استان را در روزهای پنجشنبه و جمعه شش تا ۱۲ درجه کاهش داد و بارندگی‌های شدید و رگباری سبب آبگرفتگی معابر و خانه‌ها در برخی شهرهای غرب استان شد.

همچنین بارش برف پاییزی صبح جمعه ارتفاعات و مناطق روستایی بالای دو هزار و ۵۰۰ متر مازندران از جمله شانه تراش تنکابن، فیلبند، مناطق کوهستانی بلده، کجور و لاریجان را سفید پوش کرد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه محور کندوان به دلیل سیلاب در دو مسیر تا اطلاع بعدی مسدود است، افزود: این محور به دلیل وقوع سیلاب در مسیر دو طرفه مسدود است و تردد از محورهای جایگزین هراز و سوادکوه انجام می‌شود.

سید محسن هاشمی با اظهار اینکه تردد در محور هراز، مسیر آب اسک دو طرفه به صورت سنگین و در محورهای سوادکوه، کیاسر و کناره به صورت عادی و روان در جریان است.

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

وی گفت: از نظر شرایط آب و هوایی بارش برف در ارتفاعات محور کندوان و هراز، مه گرفتگی در طالع رودبار سوادکوه، اسکات کیاسر و بارش باران را محورها شاهد هستیم.

محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز بیشترین میزان بارندگی را به میزان ۲۹۲ میلی متر در رامسر، ۱۷۶ میلی متر در تنکابن، ۹۹ میلی متر در نوشهر و ۴۸ میلی متر در نور بیان کرد.

عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه محدوده مرزن آباد تا چالوس باند آزادراه تهران - شمال در قطعه چهارم و محور قدیم چالوس - مرزن آباد براثر بارندگی شدید و سیلاب همچنان مسدود است، گفت: در آزادراه و محور قدیم نیروهای راهداری مشغول انجام عملیات هستند.

وی با بیان اینکه در قطعه آزادراه رانش و ریزش وجود ندارد، گفت: سطح آب همچنان بالاست و فروکش نکرده است.

وی با عنوان اینکه تردد در دیگر محورهای جریان دارد، گفت: در هراز و سوادکوه مشکلی وجود ندارد.

نجفی وضعیت جوی محورهای استان را همراه با بارش باران و مه گرفتگی در ارتفاعات گردنه گدوک سوادکوه، محدوده عالی کلاً کیاسر و پل زنگوله پل کندوان اعلام کرد.

فرماندار چالوس هم در خصوص بارندگی اخیر و خسارت وارد شده از بازگشایی جاده قدیم چالوس خبر داد و گفت: جمعه مجدداً عملیات پاکسازی صورت می‌گیرد. مشروح گزارش مهر از وضعیت بارندگی‌ها در مازندران را اینجا بخوانید.


اردبیل ۷ درجه سردتر می‌شود/۵ سانتیمتر ارتفاع برف در سرعین

برف و باران در نیمی از استان‌های ایران/ سیلاب در شمال کشورمان

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی روز گذشته در شمال استان بارش باران و در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف رخ داد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان برف و باران در مناطق مرکزی و شمالی گزارش شده است افزود: بیشترین باران از شهرستان گرمی با ۳ میلیمتر و بیشترین بارش برف از شهرستان سرعین با ۵ سانتیمتر به ثبت رسید.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه بارش برف تا ظهر امروز در استان ادامه خواهد داشت گفت: بر اساس آخرین تصاویر رادار هواشناسی بارش خفیف برف تا ظهر جمعه در بخش‌هایی از جنوب استان و ارتفاعات سبلان تداوم خواهد داشت.

محمدی از خروج این سامانه بارشی از جنوب استان خبر داد و بیان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که این سامانه بارشی بعدازظهر امروز از جنوب استان خارج می‌گردد؛ البته از شرایط محلی طی امشب تا صبح فردا در مناطق کوهستانی بارش پراکنده برف نیز احتمال می‌رود.

وی به افت قابل توجه دما در اثر بارش برف در استان در ۲۴ ساعته آینده اشاره کرد و گفت: با ماندگاری پرفشار سطح زمین در منطقه، هوای سرد همچنان در استان تداوم داشته و طی امشب تا صبح فردا کمینه دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان ۴ تا ۷ درجه زیر صفر درجه سلسیوس هم افت خواهد کرد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از روز شنبه تا عصر دوشنبه هفته آینده شرایط جوی نسبتاً پایدار بوده و آسمان استان صاف تا نیمه ابری با شب‌هایی نسبتاً سرد و افزایش نسبی دمای هوا در اواسط روزها پیش بینی می‌شود.

محمدی به کمینه و بیشینه دما در شبانه روز گذشته در مناطق مختلف استان نیز پرداخت و افزود: شهرستان بیله سوار با دمای ۵ درجه بالای صفر و شهرستان سرعین با دمای ۳ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اردبیل هستند.

امید نسیمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در اکثر مناطق مرکزی و جنوب استان شامل اردبیل – آستارا، اردبیل – سرعین، نیر – سراب و خلخال – اسالم شاهد بارش برف هستیم.

نسیمی ادامه داد: در جاده‌های اردبیل – مشگین شهر و گرمی و بیله سوار بارش باران مشهود است و در محورهای پارس آباد – قره آغاج و بیله سوار و پارس آباد بارشی گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: هیچ گونه مسدودی در محورهای مواصلاتی استان وجود ندارد و وضعیت تردد در محورها روان است.


تداوم بارش برف در ارتفاعات البرز / هوا آلوده می‌شود

برف و باران در نیمی از استان‌های ایران/ سیلاب در شمال کشورمان

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی و سرد تا عصر امروز جمعه در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن رگبار باران، کاهش دما و یخبندان سطحی، در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی بارش ممتد برف مورد انتظار است.

وی بیان کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش رو قبل از سامانه بارشی بعدی روند افزایش آلاینده‌ها را خواهیم داشت که کیفیت هوا را به سطح ناسالم برای تمام گروه‌ها خواهد رساند.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز ابری و مه‌آلود از صبح همراه با بارندگی و در ارتفاعات بارش شدید برف و یخبندان، و به تدریج از ظهر و عصر کاهش ابر بوده و کیفیت هوا قابل قبول است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۹ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۲- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز صاف تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق، یخبندان و در ارتفاعات نیمه ابری است و با روند افزایش آلاینده‌ها همراه خواهد بود.

بهارونداحمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۱- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.


بارندگی در همه مناطق اصفهان پیش‌بینی می‌شود

برف و باران در نیمی از استان‌های ایران/ سیلاب در شمال کشورمان

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با استقرار جوی به نسبت ناپایدار در سطح استان از عصر پنج شنبه در بسیاری از مناطق آسمان کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش برف و باران از شامگاه پنجشنبه در نیمه غربی استان و جمعه در سایر مناطق محتمل است، اضافه کرد: وزش باد به نسبت شدید را در مناطق جنوبی تا روز شنبه خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما بامداد فردا به ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

علی عسگریان ابراز داشت: زواره (از توابع اردستان) با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.


پایان هفته‌ای بارانی برای کرمانشاهیان

برف و باران در نیمی از استان‌های ایران/ سیلاب در شمال کشورمان

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی دمای هوا استان کرمانشاه تا اواخر روز جمعه به علت گذر موجی ناپایدار از جو منطقه کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان کرمانشاه، افزود: بارش باران در نیمه شرقی استان کرمانشاه نمود بیشتری داشته و بارش‌ها در ارتفاعات و گردنه‌های سردسیر به صورت برف مشاهده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: با خروج سامانه بارشی از جو منطقه دمای هوا استان کرمانشاه در روزهای شنبه و یکشنبه به صورت محسوسی کاهش خواهد یافت.

دولتشاهی بیان کرد: دما هوای استان کرمانشاه طی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر نقاط استان به زیر صفر درجه خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: دمای هوای شهر کرمانشاه طی امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی گراد و در سردترین ساعت شبانه روز به چهار درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه استان کرمانشاه هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به علت فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته در استان کرمانشاه محورهای مواصلاتی استان لغزنده بوده و در محورهای کوهستانی تنها در گردنه تته شهر پاوه به مریوان بارش برف گزارش شده است.

وی افزود: به دلیل توقف بارندگی‌ها در استان کرمانشاه محورهای مواصلاتی خشک و تمام جاده‌های استان باز است و مشکلی خاصی برای تردد وسایل نقلیه وجود ندارد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: پلیس راه استان کرمانشاه در حال حاضر با ۶۹ تیم گشتی به صورت ۲۴ ساعته به همراه تیم‌های راهداری در محورها و گردنه‌های برف گیر برای کمک‌رسانی به رانندگان و تسریع در عبور و مرور در وضعیت آماده‌باش هستند.

دستغیب با اشاره به حوادث جاده‌ای طی روز گذشته در محورهای استان کرمانشاه، بیان کرد: به علت بارش‌های روز گذشته در جاده‌های استان کرمانشاه چند مورد واژگونی به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه و فاصله‌ی طولی به وقوع پیوسته که خسارت جانی به همراه نداشته است.


البرز؛ تداوم انسداد جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای استان البرز اظهار کرد: محور چالوس و قطعه یک و چهار آزادراه تهران – شمال در مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی بیان کرد: این انسداد به دلیل بروز سیلاب در شمال کشور صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز متذکر شد: تردد در دیگر محورهای استان به صورت روان در جریان است و مشکلی در زمینه رفت آمد وجود ندارد.

همچنین عملیات برف‌روبی، نمک‌پاشی و یخ‌زدایی در جاده کرج - چالوس محدوده کندوان از صبح جمعه با تلاش راهداران در انجام است.

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اطهار کرد: محور جدید طالقان - هشتگرد به دلیل بارش سنگین برف، کولاک شدید و کاهش دید رانندگان مسدود شد.

وی بیان کرد: این انسداد در راستای افزایش ایمنی تا اطلاع بعدی ادامه می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز متذکر شد: راهداران با تجهیزات کامل در حال آماده‌باش و اجرای عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند، این محور با فراهم شدن شرایط بازگشایی خواهد شد.


محور زنجان به دندی مسدود شد

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

جواد یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر از مسدود شدن محور زنجان به دندی خبر داد و گفت: به علت برف و کولاک شدید این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر راهداران در حال بازگشایی هستند و امیدواریم به زودی این محور برای تردد آماده شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: در حال حاضر با توجه به بارش باران سطح جاده‌های استان خیس و لغزنده است که در این میان رانندگان با دقت و حوصله رانندگی کنند.

یوسفی ابراز داشت: با توجه به بارش برف تردد در گردنه‌های کوهستانی استان با زنجیر چرخ امکان پذیر است که در این میان به رانندگان توصیه می‌شود برای تردد از زنجیر چرخ استفاده کنند.


باران و وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

مهران چراغ‌پور مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از روز پنجشنبه چهارمحال و بختیاری در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: تا اوایل صبح شنبه برای برخی نقاط به ویژه شهرستان‌های «کوهرنگ»، «بن»، «اردل» و بخش‌هایی از «اردل» و «کیار» بارش‌های رگباری باران و برف و ورش شدید پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای روزهای یک‌شنبه و دوشنبه آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

چراغ‌پور با بیان اینکه طی روز گذشته حداقل دمای مرکز استان چهار درجه بالای صفر و بیشینه دما مثبت ۱۵ درجه بوده است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته «ایلبگی» با دمای مثبت سه درجه سردترین و «مال خلیفه» با ۱۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بوده‌اند.


وقوع رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تند باد در استان بوشهر

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی امروز در برخی ساعات وقوع رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای به‌ویژه در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از فردا تا اواسط روز یکشنبه به سبب وزش بادهای شمال غربی، دریا بویژه در سواحل مرکزی و جنوبی تا حدودی مواج خواهد شد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی گردوخاک، در برخی از نقاط غالباً مناطق شمالی و مرکزی رگبار باران و رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد از امشب به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ فراساحل گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از اواخر شب در همه مناطق ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.


تمام محورهای استان قزوین لغزنده است

سرهنگ فرهاد ذاکری منش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت محورهای مواصلاتی استان قزوین اظهار کرد: علی رغم بارش برف و باران در تمام محورهای استان قزوین، محورها باز هستند و محدودیت ترافیکی نداریم.

وی با بیان اینکه در گردنه‌های استان قزوین شاهد برف و باران هستیم، افزود: تمام محورهای استان قزوین لغزنده است.

فرمانده پلیس راه استان قزوین ادامه داد: به علت لغزندگی و کاهش دید، رانندگان باید با سرعت مطمئن رانندگی کرده و تجهیزات مناسبی را با خود به همراه داشته باشند.

ذاکری منش عنوان کرد: با توجه به افزایش سرما در محورهای استان، نیاز است رانندگان وسایل گرمایشی مناسب را در کنار تجهیزات ایمنی همچون زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: شرایط از نظر تردد، در تمامی محورها عادی است و پلیس نیز تمام قد در تمامی محورها حضور فعال داشته و برای خدمت رسانی بهتر به مردم آماده است.


هیچ محوری اصلی و شریانی در سطح آذربایجان غربی مسدود نیست

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش برف و کندی روند تردد در محورهای ارتباطی استان اظهار کرد: در پی بارش برف در برخی از محورهای آذربایجان غربی از عصر دیروز ۲۰ آبان تا صبح امروز ۲۱ آبان و در پی تلاش راهداران هیچ محور اصلی و شریانی در سطح استان مسدود نیست.

وی ادامه داد: راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در محورهای شهرستان‌هایی همچون سلماس، ارومیه، مهاباد، اشنویه، تکاب، شاهین دژ، پیرانشهر مشغول عملیات برف روبی و نمک پاشی بوده و هستند که با تلاش شبانه روزی این عزیزان کلیه محورهای درگیر برف باز بوده و تردد روان در آنها جریان دارد.

شکری با تاکید به ضرورت رعایت توصیه‌های ایمنی افزود: به دلیل برودت هوا امکان لغزندگی در سطح جاده‌های استان وجود دارد که باید هم استانی‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت وسایل و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: شهروندان قبل از سفر حتماً با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تماس گرفته و از وضعیت راه‌ها جویا شوند.


تصاویری از بارش برف در استان‌ها


برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان

برف و باران در آسمان ایران/ خسارات سیلاب در سواحل شمالی کشورمان


کد خبر 5349558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha