۲ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۷

استاندار گیلان تأکید کرد؛

برخورد قاطع با عوامل ورود کالاهای قاچاق و مواد فاسد به گیلان

برخورد قاطع با عوامل ورود کالاهای قاچاق و مواد فاسد به گیلان

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی، گفت: با عوامل ورود کالاهای قاچاق و فاسد به گیلان برخورد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه‌شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان، اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز یکی از معضلات کشورمان است که منجر به ایجاد اختلال در فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی و ورود زیان‌های جبران‌ناپذیری به تولیدکنندگان می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حرکت منسجم دستگاه‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از قانون‌شکنی، گفت: بررسی امور و رسیدگی به پرونده‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه معضلات کشور اقتصاد محور است، اضافه کرد: حفظ اموال مردم در انبارها به عنوان امانت و تسریع در تعیین تکلیف آنها، یک وظیفه است.

وی بر لزوم اجرای دقیق قانون توسط گمرک، اموال تملیکی، تعزیرات و محاکم قضائی نسبت به کالاهای قاچاق و نیز رسیدگی به کالاهای فاسدشدنی، مواد اولیه تولید و نیز اقلام اساسی مورد نیاز جامعه تأکید و اضافه کرد: با عوامل ورود مواد فاسد و قاچاق باید برخورد قانونی صورت گرفته و برای بازدارندگی عمومی اطلاع‌رسانی شود.

عباسی ادامه داد: اگر گزارشی مبنی بر تعلل دستگاه‌ها درباره کالاهای فاسد شدنی واصل شود، با دستگاه خاطی برخورد قانونی می‌شود.

استاندار گیلان با تأکید بر تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب و سوخت در استان، افزود: میزان تحقق شعار سال جز شاخص‌های خدمت به مردم است.

وی ایجاد اختلال در بازار با ورود کالاهای قاچاق را یک خیانت به مردم و تولیدکنندگان دانست و گفت: تعلل در ورود کالاهای مورد نیاز به ویژه مواد اولیه تولید، منجر به رکود واحدهای تولیدی و مختل کردن زنجیره تولید و اشتغال می‌شود.

عباسی بر لزوم شفاف‌سازی از طریق توجه به سامانه جامع انبارداری و اجرای دستورالعمل ضوابط خرید و فروش کالاهای اساسی تأکید و اظهار کرد: افزایش تجهیزات و امکانات نظارتی در انبارها و گمرک مورد انتظار است.

کد خبر 5359333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha