۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳

توسط انتشارات کتابستان؛

کتاب «تار وپود» سیدمهدی موسوی برای پنجمین بار چاپ شد

کتاب «تار وپود» سیدمهدی موسوی برای پنجمین بار چاپ شد

کتاب تار و پود (کارگاه شعر و شاعری)نوشته سید مهدی موسوی برای پنجمین بار توسط انتشارات کتابستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب تار و پود (کارگاه شعر و شاعری) نوشته سید مهدی موسوی برای پنجمین بار منتشر شد. این کتاب، فقط یک کتاب نیست، بلکه کارگاه زنده ای است که نمای کاملی از تمامی آموزش ها و روش های ارزیابی اشعار را در خود جای داده است. خواننده با بیانی ساده و به تسلسل منطقی قالب های شعر را می شناسد، با اصطلاحات و حتی سبک های شعرفارسی آشنا شده و در بخشی جداگانه کم کم با بررسی صورت یا ساختار ظاهری شعر، با زبان و موسیقی شعر ارتباط می گیرد؛ در این بخش به شگردهای زبانی حذف و ایجاز، تکرار، ترکیب سازی، باستان گرایی، مردم گرایی و … آگاهی یافته و انواع موسیقی مانند: موسیقی درونی، موسیقی کناری و موسیقی معنوی را می شناسد.

لغزش ها و آسیب های موسیقی و فراگیری بافت شعر مطالب دیگری هستند که با این روش آموزشی در کمتر کتاب و انجمنی به آن پرداخته شده است. بخش مهم دیگر کتاب، ساختار و آرایه های درونی شعر را به مخاطب خوش ذوق خود نشان داده و با مثال های مناسب آن را تبیین می کند. اندیشه و تفکر در شعر مبحث پرباری است که مخاطب را تشویق می کند تا به شعر فاخر بپردازد و بار معنایی اثر خود را با انتخاب درون مایه و موضع بکر و ژرف تقویت کند.

«سید مهدی موسوی» شاعر و نویسندۀ توانایی است که در بخش پایانی کتابش، مسیر شعرِ شاخص را به شعرآموز یادآوری می-کند و به او کمک می کند تا با کشف های شاعرانه و بدیع، آشنازدایی های مناسب، نمادگرایی و …اثر خود را جاوادانه کرده و به سمت سبکی منحصر به فرد پیش رود. نویسنده استعداد و علاقه را مرحله اول رسیدن به کمال شعری دانسته و کتابش را کارگشایی می داند که شاعر را در ابتدای یک مسیر بی نهایت قرار می دهد.

او در مورد هدف این تألیف می گوید: « هدف اصلی کتاب آن است که با بیانی ساده و صمیمی به واکاوای مؤلفه های سازنده شعر که چون تار و پود در هم تنیده اند بپردازد و با اسلوب تعلیمی و کارگاهی، علاقه مندان گام های نخستین شعر را با شتاب بیشتری بردارند و در زمان فراگیری صرفه جویی کنند.»

کتاب تار و پود (کارگاه شعر و شاعری) در ۴۵۵صفحه با قیمت ۱۱۰هزار تومان توسط انتشارات کتابستان روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 5367229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha