۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱

دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد

دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد

دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۱۴۰۰ با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در دومین جلسه هیئت امنا سالجاری، دکتر ابراهیم گلمکانی نماینده وزارت بهداشت و دبیر هیئت های امنا، مجامع و شوراها با اشاره به تلاش های دانشگاه، وسعت بالای ارائه خدمت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را در حوزه بهداشت و درمان خصوصا در دوران کرونا یادآور شد و از اجرای بی نقص آن قدردانی کرد.

گلمکانی با بیان این که هیئت های امنا از ارکان مهم دانشگاهها هستند، افزود: هیئت های امنا باید با جدیت، اختیارات کافی و استدلال منطقی در راستای اهداف متعالی دانشگاهها گام بردارند.

در ادامه این نشست دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به ارائه گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد مقابله با کرونا برای مهار و کنترل این بیماری پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار امیدواری کرد که شرایط مناسب تری برای ادامه مسیر فعالیت های مترقی هیئت های امنایی ایجاد شود.

وی گفت: باید تلاش کنیم در بزنگاه شکل گیری و تخصیص اعتبار قانون توسعه هفتم، پروژه های اجرایی و درمانی دانشگاه تحت الشعاع قوانین بالادستی قرار نگیرند.

زالی تاثیر کرونا در حوزه های مختلف درمانی و بهداشتی را مورد توجه قرار داد و کاهش درآمد اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی را یکی از مهم‌ترین ابعاد پاندمی کرونا دانست.

وی با بیان اینکه بالاترین پوشش واکسیناسیون علیه کرونا متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است تاکید کرد: در مراکز تحت پوشش دانشگاه بالغ بر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند، این عدد با جمعیت استان‌های بزرگی مثل مازندران، گیلان و سمنان برابری می کند.

سپس اعضای جلسه وارد دستورکار اختصاصی و عمومی شدند و پیشنهادات حوزه های آموزشی، بهداشتی، درمانی، توسعه مدیریت و منابع، دانشجویی فرهنگی، بین الملل و پژوهشی مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گرفت. در نهایت پس از بحث و تبادل نظر اعضا تعدادی از موارد مطرح شده به تصویب اعضا رسید.

در این نشست دکتر ابراهیم گلمکانی نماینده وزارت بهداشت و دبیر هیات های امنا، مجامع و شوراها، دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علی نوبخت، دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر احمد شمس، دکتر ایرج فاضل، دکتر سید جلیل حسینی، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کارشناسان حوزه های مختلف وزارت بهداشت و دانشگاه حضور داشتند.

کد خبر 5368881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha