۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان خبر داد؛

صلح و سازش پرونده قتل پس از ۶ سال در کردستان

صلح و سازش پرونده قتل پس از ۶ سال در کردستان

سنندج- معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف از صلح و سازش در پرونده قتل پس از شش سال با تلاش اعضای شعبه صلح شورای حل اختلاف زندان سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ بر اثر نزاع در شهرستان سنندج یک مورد قتل اتفاق افتاد که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتاً رأی به قصاص قاتل صادر شد.

وی افزود: با دستور دادستان پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج برای صلح و سازش ارجاع شد و اعضای شعبه صلحی زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج موفق شدند این پرونده قتل را پس از شش سال با گذشت اولیای دم مختومه کنند.

اسدی خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری به عمل آید.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان با بیان این مطلب که دین اسلام برای صلح و آشتی میان مردم اهمیت فراوانی قائل شده است، خاطرنشان کرد: در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آنها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم مصروف می‌گردد تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

اسدی اظهار داشت: خانواده مقتول با اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم می‌کنند.

وی افزود: با کمک خداوند متعال در سال جاری این چهارمین پرونده قتلی است که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر می‌شود.

اسدی اظهار کرد: به فضل الهی این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شوراهای حل اختلاف مجدداً شاهد این قبیل موارد باشیم.

کد خبر 5369684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha