۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲

نائب رئیس ستاد هفته پژوهش گلستان:

پژوهش های کاربردی حلال مشکلات کشور است

پژوهش های کاربردی حلال مشکلات کشور است

گرگان- نائب رئیس ستاد هفته پژوهش گلستان گفت: پژوهشگران باید در راستای نیازهای اصلی جامعه تحقیقات خود را انجام دهند و ماموریت اصلی آنها حل کردن مشکلات جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد بعدازظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان گلستان، اظهار کرد: در هفته پژوهش برنامه های مختلف از جمله جشنواره دانش آموزی، نواختن زنگ پژوهش در مدارس به منظور اینکه داش آموزان با موضوع پژوهش آشنا شوند و در تحصیل خودشان همواره جستجوگر باشند برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان افزود: در این هفته نمایشگاه پژوهش شامل دستاوردهای پژوهشی و فناوران استان در معرض دید قرار گرفته و همچنین رابطه دوسویی بین پژوهشگران و افراد جامعه برگزار شده است.

نجفی نژاد تصریح کرد: فعالیت های پژوهشی به منزله چراغی برای نقاط تاریک بوده و نخبگان کشور باید به دنبال حل کردن مشکلات و نیازهای جامعه و ابهامات از طریق پژوهش باشند.

وی ادامه داد: تمایزی که بین یک کشور پیشرفته و دیگر کشورها وجود دارد، پژوهش و نوآوری است و کشورهای که سهم بیشتری از منابع خودشان را صرف پژوهش می کنند، پیشرفته تر هستند و درآمد سرانه بالاتری دارند و ثروت آفرینی بیشتری را برای کشور خود رقم زده اند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: برای رفع چالش کشور توجه به انجام پژوهش های کاربردی و مثمر ثمر ضروری بوده و باید فاصله بین دستگاه های اجرایی و پژوهشگران را با ارتباط تنگاتنگ و دوسویه کم کنیم تا با هزینه کمتری به اهداف خودمان در مسیر پیشرفت و توسعه دست یابیم.

در پایان این مراسم از ۲۰ نفر پژوهشگران برتر استان گلستان در حوزه های مختلف تجلیل شد.

کد خبر 5369925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha