با اشاره به اهمیت ثبات راهبردی؛

چین: پیشنهادهای امنیتی روسیه خطر تقابل را کاهش می دهد

چین: پیشنهادهای امنیتی روسیه خطر تقابل را کاهش می دهد

وزارت خارجه چین ضمن مخالفت با استقرار موشک های آمریکا در منطقه ایندوپاسیفیک، از پیشنهادهای امنیتی روسیه به واشنگتن استقبال و آن را مایه افزایش اعتماد متقابل عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه چین از مخالفت شدید پکن با استقرار موشک های زمین پایه آمریکا در منطقه آسیاپاسیفیک و همچنین اروپا خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این وزارتخانه نوشت: پکن به وضوح و به دفعات، مواضع خود را درباره موشک های میان برد آمریکا اعلام کرده و در همه اَشکال با استقرار آنها در آسیاپاسیفیک و اروپا مخالف است.

این وزارتخانه همچنین از آمادگی چین برای انجام گفتگوهای ثبات راهبردی در چارچوب گفتگو میان پنج کشور هسته ای جهان و کنفرانس خلع سلاح ژنو خبر داد تا به این ترتیب سهم خود را در تضمین صلح و ثبات جهانی بپردازد.

علاوه بر این، وزارت خارجه چین با توجه به پیش نویس پیشنهادهای روسیه درباره تضمین های امنیتی مورد نیاز از جانب آمریکا و ناتو و تاثیر آنها بر ثبات راهبردی جهان، گفت: در محیط فعلی، پیشنهادهای روسیه منطبق بر هنجارهای بنیادین روابط بین الملل است و به افزایش اعتماد متقابل میان کشورها کمک می کند. همچنین این پیشنهادها به کاهش خطر تقابل منجر شده و از ثبات جهانی و منطقه ای دفاع می کند. ناتو هم باید به عنوان بزرگترین ائتلاف نظامی جهان منطق جنگ سرد و پیش داوری های ایدئولوژیک محور را کنار گذاشته و تلاش بیشتری در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی انجام دهد.

در تاریخ ۱۷ دسامبر، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافق های لازم میان این کشور با آمریکا و ناتو را در حوزه تضمین های امنیتی منتشر کرد. یکی از خطوط قرمز مسکو در این پیش نویس، لزوم عدم عضویت اوکراین در ناتو و به طور کلی توقف توسعه پیمان آتلانتیک شمالی به سمت شرق است.

روسیه هشدار داده است که بی توجهی آمریکا و ناتو به درخواست های امنیتی مسکو، به تقابلی جدید میان آنها منجر خواهد شد.

کد خبر 5380691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha