طی بیانیه ای؛

پکن با گسترش بیشتر ناتو مخالفت کرد

پکن با گسترش بیشتر ناتو مخالفت کرد

نمایندگی چین در اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ناتو باید ضمن احترام به فرهنگ و تمدن کشورها، ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد و همچنین گسترش بیشتر آن به نفع امنیت جهانی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، دفتر نمایندگی چین در اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پکن بر این باور است که گسترش ناتو برای امنیت و ثبات جهانی سازنده نیست.

در این بیانیه آمده است: ۳۰ سال پس از پایان جنگ سرد، ناتو به گسترش جغرافیا و دامنه عملیات، سیاست ائتلاف و رویارویی خود ادامه می دهد. این مسئله برای امنیت و ثبات جهانی مفید نیست.

این بیانیه همچنین می افزاید: ما از ناتو می خواهیم که ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد، به حاکمیت، امنیت، منافع و همچنین تنوع تمدن ها، تاریخ و فرهنگ سایر کشورها احترام بگذارد.

پیشتر و طی سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به چین و دیدار با «شی جینپینگ» همتای چینی خود، مسکو و پکن در بیانیه ای مشترک در مورد روابط بین الملل با گسترش بیشتر ناتو مخالفت کرده و از این ائتلاف خواسته بودند که رویکردهای دوران جنگ سرد را کنار بگذارد.

همزمان ناتو نیز از همگرایی بیش از پیش مسکو و پکن احساس خطر کرده و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل این ائتلاف گفته بود که اکنون زمان آن است که با توجه به همبستگی چین و روسیه در زمینه های مختلف، کشورهای عضو ناتو در آمریکای شمالی و اروپا در کنار هم بایستند تا در امان بمانند.

کد خبر 5419715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha