۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۲

به واسطه شرایط جهانی؛

آنتونوف: مسکو-پکن ملزم به نزدیکی هرچه بیشتر هستند

آنتونوف: مسکو-پکن ملزم به نزدیکی هرچه بیشتر هستند

سفیر روسیه در واشنگتن می گوید اتحاد مسکو-پکن در پی تضعیف هیچ کشور ثالثی نیست حال آنکه شرایط جهانی، آنها را بیش از پیش به تقویت شراکت راهبردی ملزم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در مصاحبه با هفته نامه «نیوزویک» گفت شرایط فعلی جهان، روسیه و چین را به تقویت شراکت راهبردی ملزم می کند حال آنکه آنها در این همکاری هیچ هدف ژئوپلیتیکی را دنبال نمی کنند.

وی در این باره افزود: برخلاف آمریکا و ناتو ما هیچ هدف ژئوپلیتیکی را علیه هیچ کشور مستقلی دنبال نمی کنیم.

آنتونوف ادامه داد: هدف سیاست خارجی روسیه ایجاد یک نظام با دوام و با ثبات در روابط بین الملل بر مبنای قوانین و اصول برابری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها است.

به گفته این دیپلمات روس، مسکو هیچ کس را تهدید نمی کند حال آنکه فرضیه عضویت اوکراین در ناتو، فراتر از خطوط قرمز روسیه در حوزه منافع ملی است.

آنتونوف همچنین اتهام نسبت داده شده به روسیه را مبنی بر تدارک حمله نظامی به اوکراین، بی اساس و جنگ تبلیغاتی خواند.

وی در توضیح این مطلب افزود: روسیه از حق کامل برای جابجایی نیرو در تمامیت ارضی خود برخوردار است و این مسئله تهدیدی علیه هیچ کس نیست.

وزارت خارجه روسیه دیروز جمعه در دو پیش نویس، مفاد پیشنهادات امنیتی مسکو را منتشر کرد که در آنها بر تضمین های امنیتی و عدم توسل به تهدید و زور در موارد مورد اختلاف میان روسیه-آمریکا و ناتو تاکید شده است.

در حال حاضر، روابط بین روسیه و آمریکا به مرز خطرناکی رسیده است و این همان عاملی است که موجب ارائه این پیش نویس ها و پیشنهادات از جانب مسکو شده است.

کد خبر 5378037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha