۵ دی ۱۴۰۰، ۹:۱۰

منابع ترکیه ای؛

تاریخ نشست شورای ناتو و روسیه مشخص شد

تاریخ نشست شورای ناتو و روسیه مشخص شد

رسانه های ترکیه به نقل از منابعی در ناتو خبر دادند که دبیرکل این ائتلاف تاریخ ۱۲ ژانویه سال جدید میلادی را به عنوان نشست احتمالی شورای روسیه و ناتو مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابعی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گزارش داد که نشست شورای روسیه و این ائتلاف ممکن است در ۱۲ ژانویه سال میلادی جدید برگزار شود.

طبق اعلام منابع یادشده، تاریخ مذکور توسط «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو مشخص گردیده است.

آناتولی تاکید کرد نشست روسای ستاد کل کشورهای عضو ناتو در بروکسل نیز در تاریخ مذکور برگزار می شود.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده بود که روسیه مایل است هر چه سریعتر پاسخی در مورد پیشنهادات تضمین های امنیتی که به آمریکا و ناتو ارائه کرده است، دریافت کند و ضرب الاجلی در این باره وجود ندارد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز پس از این که وزارت خارجه این کشور مفاد پیشنهادات مسکو به واشنگتن و ناتو را منتشر کرد، گفته بود که غربی ها هر چه سریعتر در این باره پاسخ دهند چرا که وضعیت به شدت بحرانی است.

درخواست از ناتو برای عدم گسترش به سمت شرق و عدم استقرار تسلیحات تهاجمی در کشورهای همسایه روسیه مانند اوکراین و گرجستان، از جمله خطوط قرمزی است که مسکو برای غرب در پیشنهادات امنیتی خود مطرح کرده است.

منابع آمریکایی در این باره گفته اند که مذاکرات امنیتی بین روسیه و ایالات متحده قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام شود.

دبیرکل ناتو نیز قبلا در این باره گفته بود که این ائتلاف در اوایل سال آینده به دنبال گفتگوهای «معنادار» با مسکو خواهد بود و وی قصد دارد نشست جدید شورای ناتو-روسیه را در اسرع وقت در سال ۲۰۲۲ برگزار کند.

کد خبر 5384179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha