۶ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸

با تاکید بر لزوم جدی گرفتن پیشنهادهای امنیتی؛

ریابکوف: ناتو باید ایده عضویت اوکراین و گرجستان را فراموش کند

ریابکوف: ناتو باید ایده عضویت اوکراین و گرجستان را فراموش کند

معاون وزارت خارجه روسیه می گوید مسئله گسترش ناتو به سمت شرق باید یک بار برای همیشه حل و فصل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه هشدار داد که پیشروی ناتو به سمت اوکراین، گرجستان و مولداوی برای روسیه حکم مسئله مرگ و زندگی را دارد.

وی همچنین از پیمان آتلانتیک شمالی خواست از تصمیم خود مبنی بر پذیرش اوکراین و گرجستان به عنوان نامزدهای احتمالی عضویت در ناتو عقب نشینی کند.

ریابکوف در توضیح این مطلب افزود: باید به پیشروی ناتو و افزایش زیرساخت ها و توانمندی های ناتو در شرق خاتمه دهیم. باید مانع از پیوستن اوکراین به ناتو شویم. می گوییم که توسعه بیشتر ناتو باید به کل لغو شود.

وی ادامه داد: هدف مسکو حصول توافق با آمریکا بر مبنای سند پیشنهادی روسیه در باب تضمین های امنیتی است. بیش از این نمی توانیم این مسئله را به تعویق بیندازیم، پس بیایید همین جا و همین الان به این موضوعِ جدی بپردازیم.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم امروز دوشنبه اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو، پروژه ای ژئوپلیتیکی برای توسعه در زمین های بدون مالک باقی مانده پس از فروپاشی پیمان ورشو و اتحاد جماهیر شوروی است.

وی در این باره تاکید کرد: ما نسبت به این واقعیت که آنها، همانطور که قبلا «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت، تا آستانه خانه ما آمده اند، نمی توانیم بی تفاوت بمانیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به پیشنهادهای امنیتی مسکو به آمریکا و ناتو گفت روسیه امیدوار است غرب درباره این پیشنهادات یاوه گویی نکند و همچنین خواهان مذاکرات بی پایان در این باره نیست.

کد خبر 5385462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha