۹ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه خبر داد؛

آموزش ۶۰۰۰ نفر از اعضای خانه هلال احمر روستایی کرمانشاه

آموزش ۶۰۰۰ نفر از اعضای خانه هلال احمر روستایی کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آموزش ۶ هزار نفر از اعضای خانه هلال احمر روستایی استان کرمانشاه خبر داد.

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت روز ملی در برابر زلزله سال جاری مانورهای متعددی در شعبه‌ها، خانه‌های هلال احمر استان کرمانشاه و ۲۳ خانه هلال احمر روستایی برگزار شد.

وی افزود: ۳۲۸ خانه هلال احمر روستایی در استان کرمانشاه وحود داشته و تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای این خانه‌ها آموزش‌های امداد و نجات را فرا گرفته و از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر آقا و ۲ هزار نفر خانم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: آموزش‌های ارزیابی حوادث، احیای قلبی ریوی، انواع حمل مصدوم، بانداژ، آتل بندی به صورت عملی و برخی دیگر از آموزش‌هایی که نیاز به آموزش عملی نداشته به صورت تئوری انجام می‌شود.

معتمدی بیان کرد: اکثر آموزش‌ها در خانه‌های هلال احمر به صورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفته و آموزش‌های خارج از موضوعات هلال احمر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در سال‌های اخیر نسبت به آموزش یک‌هزار نفر از دهیاران به عنوان مدیر بحران روستا و سر تیم امدادی اقدام نموده و حکم لازم به آن‌ها تحویل داده شده است.

معتمدی در رابطه با اهداف این مانورها خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این مانورها آمادگی در برابر حوادث طبیعی و سرعت عمل در امداد رسانی به مصدومین حوادث و سوانح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان کرد: هلال احمر استان کرمانشاه در بحث آموزش امدادرسانی و کمک‌های اولیه و آموزش‌های همگانی ۶۰۰ دوره برگزار کرده و در آموزش‌های تخصصی امداد و نجات در جاده، کوهستان، اسکان اضطراری، پیش بیمارستانی، حمایت‌های روانی در ردیف استان‌های برتر کشور قرار داریم.

معتمدی گفت: در زمینه ارائه آموزش به نیروهای نظامی و انتظامی در پادگان‌ها نیز هلال احمر استان کرمانشاه فعالیت چشمگیری داشته و در این راستا ۱۸ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

کد خبر 5387783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha