پس از تعطیلی ۶ ساله؛

نخستین هواپیما در فرودگاه «عتق» در «شبوه» یمن به زمین نشست

نخستین هواپیما در فرودگاه «عتق» در «شبوه» یمن به زمین نشست

منابع محلی از فرود نخستین هواپیمای باری در فرودگاه بین المللی «عتق» استان شبوه پس از تعطیلی ۶ ساله بر اثر حملات ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین هواپیمای باری پس از ۶ سال در فرودگاه «عتق» استان شبوه در شمال شرق یمن به زمین نشست.

پایگاه خبری عربی ۲۱ به نقل از خبرگزاری آناتولی این خبر را اعلام کرد و افزود: «سالم حامد لمس» مدیر فرودگاه عتق در شبوه در این خصوص گفت: فرودگاه عتق دیروز پذیرای نخستین هواپیمای باری از نوع «یوشین» بود که پس از توقف ۶ ساله پروازهای هوایی در این فرودگاه به زمین نشست.

وی با اشاره به اصلاح برخی از امور فنی فرودگاه که بر اثر خرابی‌های ناشی از جنگ دچار اختلال شده بود، تأکید کرد به زمین نشست این هواپیمای غولپیکر در فرودگاه عتق نشان می‌دهد که این فرودگاه حداقل قادر به پذیرش پروازهای امدادرسانی در شرایط فعلی است..

به گفته مدیر فرودگاه عتق، هواپیمایی که روز گذشته در این فرودگاه به زمین نشست، حامل مواد کمکی برای خسارت دیدگان جنگ بود ولی او به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

یمن از هفت سال پیش تا کنون هدف حملات متجاوزانه ائتلاف سعودی قرار گرفته است و در طول این مدت، فرودگاه‌های یمن به ویژه فرودگاه بین المللی صنعا دچار خسارت‌های فنی و زیرساختی و تعطیلی شده است و این مسئله، روند امدادرسانی به آسیب دیدگان جنگ و اعزام بیماران یمنی را به خارج مختل کرده است.

کد خبر 5395396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فریادی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 1
      خدا رو شکر،خدا کمکشون کنه
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 1
      استفاده از فرودگاه شبوه برای رساندن تجهیزات و نیروی نظامی مزدوران امارات تا شهرهای اشغال شده عسیلان وبیحان را خوب نگهداری کنند وعلیه مردم مظلوم یمن این جنایت کاران هر غلطی دلشان خواست بکنند تا انصرالله تصمیم بگیرند با پهباد یا موشک برج های شیشهای امارات را که بر این کشور سنگینی می کند فرو ریزند