۳ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۸

در فصل سوم برنامه چراغ مطرح شد؛

حمایت‌گری نقش مهم مرد در خانواده است

حمایت‌گری نقش مهم مرد در خانواده است

غیرت یک نگهبانیِ آگاهانه و مسئولانه نسبت به حریم خانواده، قانون و نسبت به همه چیز محسوب می‌شود و اگر این غیرت و حمایتگری مردان با دستورات الهی تطابق داشته باشد، خانواده از آسیب دور می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و هفتمین و چهل و هشتمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۳ و سه شنبه ۵ بهمن ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش‌ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می‌گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده که عبارتست از آیا عموم مردان جامعه به نقش خویشتن داری، محافظتی و حمایتی خود در حفظ جامعه عفیف به درستی عمل می‌کنند؟

چالش این هفته با حضور میهمانان ارجمند «شمیلا رضایی» وکیل پایه یک دادگستری، عضو کمیسیون حمایت از حقوق مادران، کارشناس ارشد رشته‌ی حقوق اقتصادی و با سابقه فعالیتی نزدیک به بیست سال وکالت در حوزه حقوقی و مشاور حوزه خانواده و «معصومه صارمی» کارشناس ارشد حقوق خصوصی با بیش از ۱۵ سال سابقه‌ی وکالت، رئیس کمیسیون فرهنگی هیأت مدیره مرکز وکلای استان تهران و نماینده کمیسیون معاضدت مرکز وکلای قوه‌ی قضائیه و همچنین مادر سه فرزند موفق هستند، خواهد بود.

رضایی گفت: مهمترین نقش مرد در خانواده، نقش حمایتگری و ابراز محبت به ویژه نسبت به فرزندان دختر است که مانع از ورود آنها به محیط‌های ناسالم می‌شود. معضل امروز جامعه، رها کردن دختران است به بهانه‌ی اینکه دیگر قدرت کنترل آنها را ندارند. انسان تا زمانی که زنده است باید برای بهتر زندگی کردن تلاش کند و این تلاش صرفاً در زمینه مادی نباید باشد. اگر دختر یا پسر وارد رابطه با جنس مخالف شود، این ناشی از تربیت و عدم امنیت روحی و روانی آن فرزند است. همچنین محیط نامناسب در خانواده، نوع تعامل پدر و مادر در خانواده و یا حتی استفاده از ماهواره و محیط ناسالم خانواده از جمله علل روی آوردن فرزندان به روابط خارج از چارچوب و با جنس مخالف است. خانواده‌ها باید آگاه باشند که الگوپذیری و اثرپذیری از فیلم‌های ماهواره غیر قابل انکار است؛ زیرا تحت تأثیر آن فیلم‌ها ناخودآگاه حریم‌ها رعایت نمی‌شود.

صارمی نیز در برنامه یادآور شد: غیرت یک نگهبانیِ آگاهانه و مسئولانه نسبت به حریم خانواده، قانون و نسبت به همه چیز محسوب می‌شود و اگر این غیرت و نقش حمایتگری مردان با دستورات الهی تطابق داشته باشد، خیلی خوب است. اگر نقش مرد چه در جایگاه همسری، برادری و یا پدری جایگاه تکیه گاهی باشد، بسیار مؤثر خواهد بود و نادیده گرفتن و یا کم توجهی نسبت به این نقش آسیب زا خواهد بود. خداوند عالم به گونه‌ای زن را خلق کرده است که دوست دارد مورد توجه قرار گیرد و دیده شود. اگر زن در محیط گرم خانواده مورد بی توجهی همسر قرار بگیرد و دیده نشود یا وجودش در منزل نادیده گرفته شود و به عنوان یک زن صرف نظر از تکالیفی که دارد دیده نشود، آسیب می‌بیند.

لازم به ذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۰ شب بروی آنتن می‌رود.

کد خبر 5406580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha