۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

۳۵ نقطه حادثه خیز در آذربایجان غربی شناسایی شد

۳۵ نقطه حادثه خیز در آذربایجان غربی شناسایی شد

ارومیه – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از شناسایی ۳۵ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از این تعداد ۲۲ نقطه حادثه خیز در حال حذف و آشکارسازی است، افزود: تا سال ۱۴۰۱ این نقاط حادثه خیز حذف می‌شود و آشکارسازی و حذف سایر نقاط حادثه خیز استان آغاز می‌شود.

وی از نصب نزدیک به ۱۵۰۰ عدد گاردریل در محورهای مواصلاتی استان طی ۱۰ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه امسال نزدیک به ۱۵۰۰ عدد گاردریل در نقاط مستعد محورهای مواصلاتی استان نصب و افزون بر ۲۰۰۰ گاردریل نیز جمع آوری و تعمیر شد.

شکری اضافه کرد: در این مدت نزدیک به ۲۱۶۰ کیلومتر از شانه راه‌ها در سطح استان تسطیح، رگلاژ و ترمیم گردید و بالغ بر ۱۷۷۰ کیلومتر از حریم محورهای مواصلاتی پاکسازی و تسطیح شد.

وی همچنین از نصب ۵۱۳۰ عدد تابلو و علائم تا پایان دی ماه سال جاری در جاده‌های استان خبر داد و اظهار کرد: در همین مدت نسبت به جمع آوری و بازسازی ۵۸۲۰ تابلو و علائم نیز اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین ۹۹۳ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان خط کشی و در راستای کنترل سرعت وسایل نقلیه ۱۷۰ عدد سرعت کاه در جاده‌های استان ایجاد شده است.

شکری از تعمیر و نصب چراغ‌های هشدار چشمک زن به تعداد ۷۷۴ عدد، تنقیه پل به تعداد ۴۷۵ عدد، انسداد دسترسی‌های غیر مجاز به تعداد ۱۳۰ مورد و اجرای شیار لرزاننده به طول ۴۲ کیلومتر به عنوان سایر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان در ده ماهه گذشته از سال جاری یاد کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۱۷۵ گشت تلفیقی با پلیس راه جهت نظارت و ایمن سازی محورهای ارتباطی استان انجام گرفته و ۱۲۸۵ مورد اخطار کتبی به متجاوزین حریم راه صادر و ۱۹۷ مورد حکم قضائی برای تخریب ساخت و سازها در حریم راه‌ها نیز اجرا شده است.

کد خبر 5415108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha