۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳

با بی فایده خواندن تهدیدها علیه روسیه؛

آلمان: اولویت برلین تنش زدایی از بحران اوکراین است

آلمان: اولویت برلین تنش زدایی از بحران اوکراین است

معاون صدراعظم آلمان می گوید ارائه لیستی از تحریم های احتمالی علیه روسیه کارساز نیست و باید پیش از هر چیز بر کاهش تنش ها تمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رابرت هابک» معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور در مصاحبه با روزنامه آلمانی «WAZ»، گفت: تهدید علنی به اعمال انواع تحریم ها علیه روسیه کمکی به تنش زدایی میان غرب و مسکو نمی کند.

وی در توضیح این مطلب افزود: در شرایط ناپایداری هستیم و هدف باید تنش زدایی باشد. همزمان، اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا به طور مشترک از اعمال هزینه های اقتصادی سنگین علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین صحبت می کنند هم صحیح است.

البته، به رغم اینکه موضع دولت برلین منحرف کردن پیکان تحریم ها از پروژه نور استریم ۲ است، هابک مدعی شد که از منظر ژئوپلیتیکی، این خط انتقال گاز مایع، وابستگی اروپا به انرژی روسیه را تشدید می کند.

وی در ادامه این ادعا افزود: درگیری ها در شرق اوکراین نگرانی ما را بابت اینکه روسیه از ذخایر گازی خود علیه منافع آلمان استفاده می کند، تشدید کرده است.

اظهارات معاون صدراعظم آلمان که نشانه تداوم موضع مبهم دولت جدید برلین در قبال مسئله اوکراین است، در حالی است که «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان هم روز دوشنبه برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا راهی واشنگتن است.

مخالفت برلین با ارسال سلاح به اوکراین، پیام های نه چندان واضح درباره همراهی با تحریم های احتمالی واشنگتن علیه مسکو و همچنین مخالفت با برهم زدن پروژه نورد استریم ۲ که گاز ارزان روسیه را به آلمان می رساند، از جمله موارد اختلاف میان شولتز و بایدن عنوان می شود.

در دولت شولتز، سوسیال دموکرات ها با حزب سبز و دموکرات های آزاد، ائتلاف کرده اند و انتظار می رود سفر او به واشنگتن تا حدی به شفاف شدن سیاست خارجی این ائتلاف ناهمگون کمک کند.

همچنین، شولتز برای ماه میلادی جاری نیز در تدارک سفر به مسکو برای دیدار با «ولایمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است. پس نتیجه دیدار وی با بایدن می تواند در پیامی که از سوی اتحاد فراآتلانتیکی به مسکو ابلاغ می شود، تاثیرگذار باشد.

کد خبر 5417410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha