۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۱۰

در رابطه با ادعای حمله روسیه به اوکراین؛

روزنامه های انگلیس مجبور به تغییر تیتر اخبار و مقالات خود شدند

روزنامه های انگلیس مجبور به تغییر تیتر اخبار و مقالات خود شدند

رسانه های انگلیس که با سپری شدن شب گذشته و عدم وقوع هر گونه حمله روسیه به اوکراین که مدعی اش بودند، مجبور به تغییر عناوین و متون مقاله هایشان در رابطه با این ادعا برای امروز چهارشنبه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، روزنامه انگلیسی «سان» (The Sun) امروز چهارشنبه در پی عدم وقوع تهاجم ادعایی روسیه به اوکراین، عنوان و متن مقاله خود درباره زمان آغاز تهاجم ادعایی یاد شده را تغییر داد.

در حال حاضر، عنوان و پاراگراف مقدماتی مقاله سان به این شرح است: نهاد اطلاعاتی ایالات متحده می‌گوید که روسیه آماده است تا در هر زمانی با حمله موشکی گسترده و ۲۰۰ هزار نظامی به اوکراین حمله کند. در نسخه اصلی، که در آرشیو کَش (cache archive) موجود است، به جای عبارت «در هر زمانی»، «فردا ساعت یک بامداد» نوشته شده بود.

روزنامه‌های انگلیسی روز گذشته زمان تهاجم ادعایی روسیه را تعیین کردند به این مضمون که ظاهراً این حمله در ساعت ۳ صبح چهارشنبه به وقت محلی اتفاق می‌افتد.

روزنامه سان، به نقل از آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده، ۳ بامداد را «محتمل ترین زمان» نامید. روزنامه «میرر» (The Mirror) نیز در این باره نوشت که منابع اطلاعاتی آمریکا به خبرنگاران این نشریه در کی یف در این باره اطلاع داده اند.

همچنین در نسخه اصلی مقاله سان آمده است که طبق گزارش نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده، ساعت ۳ بامداد «محتمل ترین زمان» برای صدور «دستور» حمله است. اکنون این قسمت از متن می‌گوید که شب گذشته «بدون حادثه سپری شد».

پیشتر دفتر ریاست جمهوری روسیه با کنایه به گزارش تعدادی از رسانه‌های غربی درباره حمله روسیه به اوکراین در صبح روز چهارشنبه واکنش نشان داده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در این باره پیشنهاد داده بود که اوکراینی‌ها باید زنگ هشدار ساعت‌های خود را تنظیم کنند تا ببینند آیا صبح چهارشنبه اتفاقی می‌افتد یا نه.

مسکو ضمن رد ادعاهای غرب درباره آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین، بارها گفته است که روسیه حق جابجایی نیروها را در داخل خود دارد و تاکید کرده است که مسبب تنش زایی در این منطقه، آمریکا و بویژه ناتو هستند که با افزایش فعالیت نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه، امنیت ملی مسکو را تهدید کرده اند.

کد خبر 5425848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha