۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲:۵۸

کرملین ادعاها درباره زمینه سازی حمله به اواکرین را رد کرد

کرملین ادعاها درباره زمینه سازی حمله به اواکرین را رد کرد

سخنگوی کرملین ادعای رسانه های آمریکایی دربار زمینه سازی حمله به اوکراین را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات رسانه‌های آمریکایی درباره تصمیم مسکو برای «حمله ساختگی در اوکراین» گفت: اولین بار نیست که مطالبی درباره برنامه‌های روسیه برای تهاجم به اوکراین در ایالات متحده منتشر می‌شود، اما چنین اتفاقی تا کنون نیافتاده است.

روز پنج شنبه، روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به برخی از نمایندگان ناشناس دولت آمریکا گزارش داد که ظاهراً مسکو در حال تهیه یک ویدئوی ساختگی با حمله نیروهای اوکراینی به غیرنظامیان در روسیه یا دونباس است تا بهانه‌ای برای حمله به اوکراین فراهم کند. همچنین روزنامه واشنگتن تایمز نیز چنین گزارش مشابهی را منتشر کرد.

اخیراً در غرب و در کیف، نگرانی‌ها در مورد آمادگی مسکو برای حمله به اوکراین به طور فزاینده‌ای اعلام شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این اظهارات را تشدید تنش پوچ و بی‌اساس عنوان و تاکید کرده که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند. در عین حال، سخنگوی کرملین برخی تحرکات احتمالی را برای توجیه چنین ادعاهایی رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای حل و فصل مناقشه اوکراین با زور عواقب بسیار جدی خواهد داشت.

کد خبر 5416311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha