۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹

اشتغال‌زایی برای جوانان علت اصلی کارآفرینی

اشتغال‌زایی برای جوانان علت اصلی کارآفرینی

یک کار آفرین گفت: یکی از مهمترین دلایل ورود به این حوزه اشتغال زایی برای جوانان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه پنج؛ ویژه برنامه جشن رمضان با حضور کارآفرین حوزه تولید کابل و سیم‌های برق اجرا شد. صادقی، کارآفرین حوزه تولید کابل‌های برق است که در برنامه شب گذشته از فرآیند بومی‌سازی کابل‌ها و سیم‌های برق در کشور سخن گفت.

وی در ادامه صحبت‌های خود از علاقه شدید به اشتغال‌زایی و پذیرش مددجویان برای فعالیت در شرکت خود صحبت کرد.

کارآفرین گفت: حوزه فعالیت ما تولید سیم برق مخابراتی و شبکه است. حوزه کار ما تنها حدود ۴ الی ۵ سال است که بومی سازی شده و یکی از شرکت‌هایی که در بومی سازی این حوزه تأثیر داشت مجموعه ما بود چرا که بسیاری از کابل‌ها و سیم‌هایی که امروز توسط ما تولید می‌شوند در گذشته به صورت وارداتی به بازار عرضه می‌شدند.

صادقی ادامه داد: شروع رسمی فعالیت ما از سال ۹۵ آغاز شد اما من پیش از آن نیز در این حوزه فعالیت داشتم. پیش از آن نیز با یکی از همکاران خود در این حوزه فعالیت می‌کردم و بسیار با او هم‌فکر بودم. علاقه ما به کارخانه‌ها باعث شد تا به فکر تولید کابل‌ها بیفتیم و در این مسیر قدم بگذاریم. متأسفانه ابتدای کار هیچ سرمایه‌ای نداشتیم و ناچار شدیم تا با قرض کردن فعالیت خود را آغاز کنیم.

وی افزود: حدود ۱۲ سال پیش ما توانستیم با مبالغی که جمع کرده بودیم مغازه‌ای بزنیم و پس از مدتی آن را گسترش دهیم. با گذر زمان امکان گرفتن پروژه‌های بزرگ برای ما فراهم شد و توانستیم در نهایت شرکت خود را تأسیس کنیم. از آنجایی که رشته تحصیلی ما برق بود توانستیم با سرعت بیشتری پیشرفت کنیم و موفق شویم.

وی گفت: قدم گذاشتن در مسیر تولید بسیار دشوار است و افراد باید بی‌نهایت به این کار علاقه داشته باشند تا بتوانند در چنین راهی موفق شوند. علاقه قلبی ما آن بود تا برای تعدادی از افراد اشتغال‌زایی کنیم. اکنون که در شرکت شاهد فعالیت حدود ۴۰ نفر نیروی کار مستقیم هستیم همواره از این امر انرژی می‌گیریم و خوشحال می‌شویم. ما می‌توانیم تعهد پذیرش ۵ نیروی مددجو را در شکرت خود بدهیم تا فعالیت خود را در آنجا شروع کنند.

کارآفرین اظهار کرد: بسیاری از کابل‌های داخل بازار از چین وارد می‌شوند و در نتیجه در ابتدای کار بازاریابی برای ما دشوار بود. خوشبختانه با گذر زمان توانستیم مشتریان خود را پیدا کنیم و در بازار به صورت گسترده‌تری راه پیدا کنیم. در ابتدا مجبور بودیم برای جا افتادن در بازار تخفیف‌های بسیار بدهیم که گاهی موجب ضرر کردن ما نیز می‌شد.

ویژه برنامه جشن رمضان هرشب با حضور یک کارآفرین از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5466413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha