۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷

مدیرعامل شرکت بهره برداری مغان:

زنگ هشدار وضعیت منابع آبی شبکه های آبیاری مغان به صدا درآمد

زنگ هشدار وضعیت منابع آبی شبکه های آبیاری مغان به صدا درآمد

اردبیل- مدیرعامل شرکت بهره برداری مغان گفت: کاهش شدید بارندگی و کمبود منابع آبی در سد های بالادست، وضعیت منابع آبی شبکه های آبیاری و زهکشی مغان را به مرحله هشدار رسانده است. 

به گزارش خبرنگار مهر، نورالدین وثوقی ظهر پنجشنبه در نشست با روابط عمومی منابع آب و شرکت بهره برداری مغان اظهار کرد: وضعیت منابع آبی شبکه‌های آبیاری مغان نسبت به سال‌های گذشته با کاهش شدید مواجه است و لازم است کشاورزان و زارعین از این موضوع آگاه شوند.

وی بر فعال سازی روابط عمومی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، ائمه جمعه و جماعات برای رساندن پیام هشدار کاهش منابع آبی به زارعین تاکید کرد و گفت: متأسفانه وضعیت آب در مخزن سدهای بالادست ارس در مرز هشدار است، بنابر این از کشاورزان درخواست داریم که نسبت به این مساله اهتمام جدی داشته باشند و با رعایت نوبت بندی و مصرف بهینه آب، همکاری لازم را با عوامل توزیع آب داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مغان بیان کرد: تدوین و اجرای برنامه‌های مدیریت خشکسالی با بهره‌گیری از تمامی توان و امکانات و تجارب سنوات گذشته در حال انجام است و باید توزیع عادلانه آب در مناطق مختلف شبکه آبیاری و زهکشی مغان و اجرای برنامه مدیریت خشکسالی مورد توجه باشد.

در این جلسه همچنین با توجه به کاهش شدید بارش‌ها و رواناب رودخانه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بر صرفه جویی در مصارف مختلف در منطقه تاکید شد.

کد خبر 5466925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha