۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵

کرمی در گفتگو با مهر:

25 روستاي بهار با مشكل بي‌آبي مواجهند

25 روستاي بهار با مشكل بي‌آبي مواجهند

بهار - خبرگزاری مهر: مدير آب و فاضلاب روستايي شهرستان بهار گفت: هم‌اكنون 25 روستاي شهرستان بهار با مشكل بي‌آبي دست و پنجه نرم مي‌كنند.

مسعود کرمی در گفتگو با مهر گفت: روزانه با سه تانكر به اين روستاها آبرساني مي‌شود كه كفاف نيازهاي اساسي مردم را نمي‌دهد و باید بر تعداد تانكرها افزوده شود.

وی با بیان اینکه مابقي روستاها نيز با مشكل كم‌آبي مواجهند، اما وضعيت 25 روستا بحراني است، گفت: در مقايسه با سال گذشته 11 روستا به این تعداد اضافه شده است.

مسعود كرمي افزود: لایروبی چاه روستای راه‌هموار در حال انجام است اما لایروبی چاه روستای ساربانلر جواب نداده و در روستای حسین‌آباد عاشوری نیز لایروبی انجام شده است.

وی اظهار داشت: چاه برخي از روستاها چون آق‌كهريز نيز به لايروبي نياز دارند كه در صورت تخصيص اعتبار، اقدام لازم صورت می‌گیرد.

کرمی آبرساني سيار، لايروبي چشمه‌ها، قنوات و سپس حفر چاه را به ترتيب اولويت‌هاي آبفار بيان كرد كه همگي نياز به اختصاص اعتبار دارند.

وی در ادامه اعلام كرد: امسال 44 درصد كاهش نزولات جوي و بارندگي را در استان همدان شاهد بوديم كه در این بین، شهرستان بهار از كم‌بارش‌ترين نقاط استان همدان بود.

وي مصرف بي‌رويه آب در مزارع و زمين‌هاي كشاورزي، رعايت نكردن الگوي مصرف در روستاها و خشكسالي‌هاي اخير را از عوامل تشكيل‌دهنده بحران آب در روستاهاي منطقه دانست.

وي همچنين تسريع در روند اجراي طرح انتقال آب از سد تالوار و انشعاب به شهرستان‌هاي بهار و كبودراهنگ را خواستار شد و آن را عامل رفع کامل مشکل بي‌آبي در شهرستان بهار عنوان كرد.

کد خبر 2102715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha