۱۰ تیر ۱۳۸۴، ۱۱:۲۸

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي قم :

شهرك‌هاي صنعتي قم از مجهز‌ترين شهرك‌هاي صنعتي كشور هستند

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي قم گفت: شهرك‌هاي صنعتي قم از مجهز‌ترين شهرك‌هاي صنعتي كشورند.

به گزارش خبرگزاري مهر، سيدحسن هاشمي كه در آستانه روز صنعت و معدن سخن مي‌گفت،افزود: هم اكنون در شهرك‌هاي صنعتي فعال استان قم، هزار قرارداد صنعتي با واحدهاي صنعتي منعقد گشته كه از اين ميان 407 واحد صنعتي فعال شده‌اند و باعث ايجاد 6 هزار و 700 فرصت شغلي در استان گشته‌اند.

وي گفت: صرف نظر از واحدهاي صنعتي، 109 واحد كارگاهي نيز در اين شهرك‌ها ايجاد شده است.

وي شهرك‌هاي صنعتي استان قم خصوصاً‌ شهرك‌ صنعتي شكوهيه را از جمله كامل‌ترين و مجهز‌ترين شهرك‌هاي صنعتي كشور دانست و افزود: كليه امكانات زيربنايي و خدماتي اين شهرك‌ها از جمله آب، برق، مخابرات، گاز، خيابان كشي و جدول گذاري تكميل شده است.

 هاشمي با اشاره به خشك و بدون آب بودن استان قم اضافه كرد: با توجه به حساسيت مسأله آب، اين كالا بايد در بخش‌هايي به كار گرفته شود كه بيشترين اشتغال را به دنبال دارد.

 وي افزود: هر ليتر آب بر ثانيه، به طور متوسط در بخش كشاورزي 2 فرصت شغلي ايجاد مي‌كند. در حالي كه اين ميزان آب در صنعت 25 تا 27 فرصت شغلي ايجاد مي‌كند.

هاشمي افزود: به دليل كم آب بودن استان‌ قم، صنايع كم‌آب يا بدون آب در شهرك‌هاي صنعتي قم ايجاد شده‌اند و توانسته‌اند با هرليتر آب بر ثانيه 70 تا 100 اشتغال ايجاد كنند.

وي گفت: با وجود اين كمي آب، علاوه بر ايجاد 6700 فرصت شغلي در شهرك‌هاي صنعتي‌ فعال با 480 كيلومتر لوله‌كشي آب و كاشت نيم ميليون اصله نهال، 230 هكتار فضاي سبز نيز در اين شهرك‌ها ايجاد شده است.

کد خبر 201422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha