۷ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۳۶

حسنعلی زاده:

مشکلی برای تامین آب در تابستان نخواهیم داشت/ افزایش 17درصدی بارندگی در آذربایجان شرقی

مشکلی برای تامین آب در تابستان نخواهیم داشت/ افزایش 17درصدی بارندگی در آذربایجان شرقی

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به افزایش 17.6 درصدی بارندگی در استان نسبت به سال گذشته به نظر می رسد مشکلی برای تامین آب در تابستان نخواهیم داشت.

امیر شاهرخ حسنعلی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان بارندگی از ابتدای سال جاری تا هم اکنون به طور متوسط 288.3 میلی متر بوده که در این میان بستان آباد با متوسط 514.4 میلی متر بیشترین و مراغه با 212 میلی متر کم ترین بارندگی را در سطح استان داشته اند.

وی ادامه داد: در خود تبریز هم میزان بارندگی 221.8 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 3.5 درصدی مواجه شده است.

حسنعلی زاده با اشاره  به پربودن سدهای استان گفت: تمامی سدهای استان از آب پر بوده و با این وضع بارندگی مشکلی برای تامین آب نخواهیم داشت هرچند رعایت الگوهای مصرف از سوی خود مردم در این قضیه بسیار مهم است.

وی افزود: هم اکنون با توجه به افزایش فضای سبز در استان، کشاورزان و همچنین شهرداران باید تمامی سعی خود را برای آبیاری صحیح زمین ها بکنند و از اتلاف آب در این بخش ها خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به بارورسازی ابرها در استان گفت: این عمل بسیار پرهزینه بوده اما برای حفظ محیط زیست و به خصوص پرشدن دریاچه ارومیه باید تمامی دستگاه ها حداکثر سعی خود را کرده و هزینه های زیادی برای نجات این دریاچه از خشک سالی انجام دهند.

کد خبر 2005618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha