۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۷

معاون رئیس جمهور:

مسئله اصلی در «جوانی جمعیت» فرهنگ و سبک زندگی خانواده‌ها است

مسئله اصلی در «جوانی جمعیت» فرهنگ و سبک زندگی خانواده‌ها است

مشهد ـ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در قانون جوانی جمعیت به مسائل اقتصادی و تامین خانواده‌ها و جوانان تاکید شده اما مسئله اصلی در جوانی جمعیت، فرهنگ و سبک زندگی خانواده‌هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی در همایش سراسری مشاوران بانوان رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد اظهار کرد: هرچند در قانون جوانی جمعیت به مسائل اقتصادی و تأمین خانواده‌ها و جوانان بسیار تاکید شده است، اما مسئله اصلی در جوانی جمعیت، فرهنگ و سبک زندگی خانواده‌هاست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: دولت برای ترغیب مردم به افزایش جمعیت، نگاه دوراندیشانه مبتنی بر پیر شدن جمعیت و تبعات ناگوار ناشی از آن را دارد و این در حالی است که در شرایط دشوار اقتصادی کنونی در کشور، برخی می‌گویند که چرا دولت ترغیب به افزایش جمعیت دارد وقتی که نمی‌تواند همین جمعیت را تأمین کند، اما دولت می‌داند که پیر شدن جمعیت هزینه‌اش زیاد و بسیار خطرناک است از این رو در مقطعی از زمان برخی مسائل را تحمل می‌کند تا کشور را جوان نگه دارد و بتواند سرمایه بزرگ انسانی را حفظ کند.

وی بیان کرد: یکی از نقیصه‌ها در بحث سلامت، تأمین سلامت آموزشی است چرا که گاهی اوقات آموزش‌های صحیحی به زنان و خانواده‌های جامعه داده نمی‌شود یا آموزش‌ها کامل نیست و اشتباه ارائه شده و یا آموزش‌ها در جای خودش قرار نگرفته است. محور سلامت در جامعه ما خانواده و محور خانواده زن است و اگر زنان ما آگاه، توانمند، صالح و سالم باشند جامعه سالمی خواهیم داشت.

خزعلی گفت: کشور امروز در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و دولت خطر کرده و هزینه‌ها را برای داشتن ثبات آینده پذیرفته است تا از بروز بسیاری از تورم‌ها و فشارها جلوگیری شود، اما اگر این مسئله را رها کند، ممکن است شرایط در آینده غیرقابل تحمل شود لذا باید سرمایه انسانی به لحاظ کمی و کیفی حفظ شود و حفظ این سرمایه از نظر کیفی به این دلیل است که اگر جوان یا نوجوان از هویت اصیل خود خالی شد و نگاه، هویت و سبک زندگی دیگری به او رسوخ کرد دوباره جمعیت را از دست داده ایم و با مسئله مهاجرت و کمبود کمی جمعیت مواجه خواهیم شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره قانون انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی نیز اظهار کرد: بسیاری از موازین شرعی در مراجعه زنان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها رعایت نمی‌شود حال آن که در کشورهای اروپایی وقتی ببینند بیمار، خواهان خدمات خاصی است به او اهمیت می‌دهند و این جای تأسف دارد که در کشور ما به این مسئله کمتر اهمیت می‌دهند.در برخی مراکز قضائی مربوط به آسیب‌های مرتبط با زنان و کودکان شرایطی فراهم شده که زنان خودسرپرست یا بدسرپرست آسیب دیده مجبور نشوند در ادارات مختلف پیگیر مسائل خود باشد.

کد خبر 5484340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha