۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸

با تبعیت از سیاست‌های خصمانه واشنگتن؛

سئول: آزادسازی اموال ایران به مذاکرات وین بستگی دارد!

سئول: آزادسازی اموال ایران به مذاکرات وین بستگی دارد!

وزیر خارجه کره جنوبی در کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد که موانعی بر سر راه آزادسازی وجوه مسدود شده ایران وجود دارد که این موانع با حل شدن مسائل پیش روی مذاکرات وین، برطرف خواهند شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وب سایت وزارت خارجه آمریکا، «پارک جین» وزیر خارجه کره جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود در واشنگتن با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در خصوص دارایی های مسدود شده ایران _ به طور غیر قانونی _ در سئول اعلام کرد که مسئله رفع توقیف این دارایی ها منوط به سرنوشت مذاکرات وین است!

وزیر خارجه کره جنوبی در این باره گفت: در رابطه با ایران، ما خواهان یک رابطه دوجانبه سودمند هستیم، هرچند که موانعی در خصوص وجوه مسدود شده بر سر راه وجود دارد.

وی ادامه داد: سئول این درباره این موانع با ایران و همچنین با آمریکا گفتگو خواهد کرد. و از نظر مذاکرات برجام، امیدواریم این موضوع هر چه زودتر حل شود و چنانچه این اتفاق بیفتد، گمان می‌کنم این موانع نیز برطرف شود. بنابراین ما نیاز به دیپلماسی و گفتگوی بیشتری با ایران داریم تا بتوانیم نتیجه ای مثبت از مذاکرات هسته‌ای داشته باشیم.

پیشتر و در همین رابطه، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از گفتگوی تلفنی خود با معاون وزیر خارجه کره جنوبی درباره ایران خبر داده بود.

مقامات کره ای و آمریکایی بارها درباره وجوه مسدود شده ایران در سئول گفته کرده اند و حتی در طول مذاکرات وین، نمایندگانی از کره جنوبی به اتریش سفر کردند تا در این باره با آمریکایی ها مذاکره و از آنها کسب اجازه نمایند.

کره جنوبی چشم به اشاره آمریکا در قبال آزادسازی وجوه ایران دارد که با توجه به تحولات اخیر و کارشکنی های واشنگتن و متحدان اروپایی اش در ایجاد مانع در پیشبرد مذاکرات و متهم کردن ایران به مطرح کردن درخواست های غیرمعقول و خارج از چارچوب، به نظر می رسد که سئول نیز گزینه ای جز دنباله روی از واشنگتن ندارد.

کد خبر 5514063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha