امروز سه شنبه؛

معاون وزیر خارجه کره جنوبی به دیدار مذاکره کنندگان در وین رفت

معاون وزیر خارجه کره جنوبی به دیدار مذاکره کنندگان در وین رفت

رسانه های کره جنوبی از سفر معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی به اتریش برای رایزنی با مذاکره کنندگان در وین که گفته می شود بر سر مسئله بدهی چند میلیارد دلاری سئول به تهران باشد، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «چوی جونگ-کان» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی امروز سه شنبه وارد فرودگاه بین المللی «اینچئون» در غرب سئول شد تا عازم «وین» پایتخت اتریش شود و با نمایندگان کشورهای مذاکره کننده در مذاکرات وین دیدار و گفتگو کند.

گفته می شود که هدف از این دیدار، گفتگو درباره مسئله بدهی نفتی سئول به ایران باشد که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم های آمریکا به تهران پرداخت نشده است.

پیشتر و در حدود دو ماه قبل و پیش از آغاز دور جدید مذاکرات در ۸ آذر در وین، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده بود که چوی جونگ-کان و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگویی تلفنی، درباره تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات وین تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه کره جنوبی بدون ذکر جزئیات این گفتگو فقط به ذکر این نکته بسنده کرده بود که مالی آخرین تحولات مذاکرات هسته ای را به اشتراک گذاشت و چوی بر تمایل سئول برای حمایت از تلاش های دیپلماتیک تاکید کرد.

اگرچه کره جنوبی از امضاکنندگان و اعضای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به «برجام» محسوب نمی شود، متحدان این کشور ارتباطشان با سئول را در این رابطه حفظ کرده اند، به ویژه که دارایی های ایران نیز به علت تحریم های آمریکا در این کشور مسدود شده اند.

کد خبر 5392119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha