۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹

هم اکنون در کی‌یف در جریان است؛

نشست سران ۴ کشور اروپایی با «زلنسکی»

نشست سران ۴ کشور اروپایی با «زلنسکی»

نشست رؤسای جمهور فرانسه و رومانی، صدراعظم آلمان و نخست وزیر ایتالیا با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین در شهر «کی یف» در جریان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، نخست وزیر ایتالیا و «کلاوس یوهانیس» (Klaus Iohannis) رییس جمهور رومانی امروز پنجشنبه در شهر «کی یف» پایتخت اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، سران ۴ کشور اروپایی در این نشست درباره چندین موضوع بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در این باره گفت: امنیت غذایی، تسلیحات و حمایت از اوکراین مهمترین موضوعات مورد بحث است.

تا کنون جزییاتی از محورهای مورد بحث در این نشست منتشر نشده است.

این در حالیست که ساعاتی پیش و مقارن با ورود سران کشورهای اروپایی به پایتخت اوکراین، آژیر خطر حملات هوایی در شهر کی یف شنیده شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان به همراه نخست وزیر ایتالیا امروز پنجشنبه وارد شهر «کی یف» پایتخت اوکراین شدند.

سران سه کشور اروپایی ایتالیا، آلمان و فرانسه همراه با یکدیگر به وسیله قطار، خود را به پایتخت اوکراین رساندند و رییس جمهور رومانی به صورت جداگانه به این کشور وارد شد.

ماکرون در بدو ورود خود به اوکراین در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: با زلنسکی دیدار خواهم کرد و پیام همبستگی اروپا را به او خواهم رساند.

پیشتر «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو ادعا کرده بود که اعضای این سازمان متعهد هستند که تجهیزات نظامی مورد نیاز اوکراین از جمله تسلیحات سنگین و سیستم های دوربرد را تأمین کنند.

استولتنبرگ مدعی شده بود که انتظار دارد اعضای ناتو در اجلاس سران مادرید با بسته کمک تسلیحاتی جامع به اوکراین موافقت کنند، زیرا به گفته او این کمک ها به اوکراین برای عبور از تسلیحات ساخت دوران شوروی به تجهیزات مدرن ناتو و بهبود قابلیت همکاری با ناتو کمک خواهد کرد.

کد خبر 5516160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha