مقام سابق عراقی:

استفاده آنکارا از پهپادها اقدامی خطرناک است

استفاده آنکارا از پهپادها اقدامی خطرناک است

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق تاکید کرد که استفاده ترکیه از پهپادها در عراق اقدامی خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «ایوب الربیعی» عضو سابق کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق با تاکید بر اینکه استفاده آنکارا از پهپادها در عراق اقدامی خطرناک است، افزود: همه بهانه‌های ترکیه در بمباران اهداف مختلف در عراق غیر قابل توجیه و نقض حاکمیت ملی این کشور است.

وی افزود: بمباران مناطق مختلف عراق توسط پهپادهای ترکیه اقدامی بسیار خطرناک است که می‌تواند عواقب ناگواری برای امنیت ملی کشور داشته باشد.

الربیعی ادامه داد: بغداد برای واکنش نشان دادن به این مسئله سه راه در اختیار دارد، نخست پیگیری از طریق سازمان ملل متحد، دوم شورای امنیت و یا سازمان‌های اسلامی و منطقه‌ای و سوم تکیه بر مسائل اقتصادی که مهمترین واکنش است؛ چرا که سکوت دولت یا گروه‌های سیاسی در قبال بمباران مکرر مناطق مختلف و کشته و زخمی شدن شهروندان اقدامی غیر قابل قبول است.

الربیعی یادآور شد: سکوت بغداد، ترکیه را در ادامه دادن به حملات خود در کردستان عراق و سایر مناطق جری تر کرده و باعث شده است که نیروهای این کشور ده‌ها کیلومتر در داخل خاک عراق پیشروی کنند و اقدام به ساخت پایگاه‌های نظامی کنند.

گفتنی است، در بمباران پهپادی یک خودرو در نزدیکی شهر کلار عراق ۴ نفر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

بر همین اساس، اتحادیه میهنی کردستان عراق ضمن محکوم کردن حملات اخیر ترکیه به شمال این کشور، اعلام کرد: زیاده‌خواهی‌های ترکیه عامل تداوم تجاوزگری آن در خاک عراق است.

پیش از این، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق به سلسله تجاوزات نظامی ترکیه به شمال این کشور واکنش نشان داد. رئیس ائتلاف دولت قانون در این خصوص گفت: دولت بغداد باید هرچه سریع‌تر تدابیر لازم برای ممانعت از تکرار تجاوزات ترکیه به شمال عراق را اتخاذ کند.

کد خبر 5517582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      دولت عراق یکی از وظایفش تامین امنیت و بیرون کردن اشغاگران هستش وگرنه اینها به بهانه های دیگر به مردم غیر نظامی حمله و باعث کشته شدن آنها میشود و باعث ناامنی در کشورهای همسایه ها خود میشود