منابع خبری گزارش دادند؛

آغاز مجدد درگیری ها در پایتخت لیبی با ۷ کشته و ۳۱ زخمی

آغاز مجدد درگیری ها در پایتخت لیبی با ۷ کشته و ۳۱ زخمی

درگیری های شدید در طرابلس که از صبح امروز آغاز شده تا کنون دست کم ۷ کشته و ۳۱ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مناطق مرکزی طرابلس پایتخت لیبی از صبح امروز شنبه شاهد درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای سرویس پشتیبانی ثبات و نیروهای تیپ ۷۷۷ به فرماندهی «هیثم التاجوری» در پی تسلط نیروهای پشتیبانی ثبات بر مقر گردان ۹۲ وابسته به التاجوری بوده است.

بر اساس این گزارش، شبکه‌های اجتماعی فیلم‌هایی را منتشر کردند که تبادل آتش در مناطق «باب بن غشیر» و «خیابان الزاویه» در مرکز شهر و آتش زدن خودروها در یکی دیگر از محله‌ها را نشان می‌دهد.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در این درگیری تا کنون دست کم ۷نفر کشته و ۳۱ نفر زخمی شدند. در همین حال، شهردار پایتخت لیبی با اشاره به اینکه وضعیت در چندین منطقه از طرابلس فاجعه بار است، گفت: درگیری‌ها در این شهر همچنان ادامه دارد. ریاست دانشگاه طرابلس نیز از تعطیلی کلاس‌های درس و امتحانات به دلیل درگیری‌ها خبر داد.

سخنگوی اورژانس و خدمات اضطراری لیبی در واکنش به این تحولات گفت که آنها گزارش‌های زیادی از محبوس شدن چندین خانواده در مناطق درگیری در طرابلس دریافت کرده اند و انتظار دارند ده‌ها نفر در مناطق درگیری زخمی شده باشند.

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی طرابلس هم در گفتگو با الجزیره از طرفین درگیری خواست درگیری‌ها را متوقف کنند و مسیرهای امن را برای عبور خودروهای امدادی و تخلیه مجروحان فراهم کنند.

این در حالی است که شهرداری طرابلس، پارلمان و شورای عالی دولتی، شورای ریاست جمهوری و دولت‌های الدبیبه و پاشآغا را مسئول وخامت اوضاع دانست.

حکومت وحدت ملی نیز به نوبه خود، درگیری‌های خشونت‌آمیز در مرکز طرابلس در محله‌های پرجمعیت و غیرنظامی را محکوم و اعلام کرد: تحولات کنونی، صحنه‌ای است که جنگ‌های قبلی و فجایعی که پشت سر گذاشته‌ایم را تداعی می‌کند. ما از غدر و خیانتی که پس از ورود به مذاکره برای جلوگیری از خونریزی در پایتخت رخ داد، ابراز تأسف می‌کنیم.

به گفته یک منبع نظامی، حومه طرابلس پایتخت لیبی از چند روز پیش شاهد درگیری نیروهای وفادار به «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی و «فتحی پاشآغا» نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه بوده است.

سازمان ملل و آمریکا نیز از تحولات اخیر در لیبی ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند که از نزدیک این درگیری‌ها را پیگیری می‌کنند و از طرفین درگیری خواستند خویشتندار بوده و به گفتگو برای دستیابی به توافق پایبند باشند.

گفتنی است که لیبی شاهد یک بحران سیاسی ناشی از درگیری بین دو دولت است؛ نخست دولت پاشآغا که توسط پارلمان تعیین شده است و دوم، دولت الدبیبه که از واگذاری قدرت به جز به دولتی که توسط پارلمان منتخب جدید منصوب شود، خودداری می‌کند.

کد خبر 5574350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha