۵ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۳۳

وزارت دفاع ترکیه خبر داد؛

انتقال بیش از یک میلیون تُن غلات از بنادر اوکراین

انتقال بیش از یک میلیون تُن غلات از بنادر اوکراین

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که از بنادر اوکراین از اول آگوست سال جاری تا کنون یک میلیون و ۴۳ هزار و ۲۸۶ تُن غلات منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از بنادر اوکراین از اول ماه آگوست تا کنون یکزمیلیون و ۴۳ هزار و ۲۸۶ تن غلات منتقل شده است.

در این بیانیه تاکید شده است که انتقال غلات از بنادر اوکراین در چارچوب سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» که توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در ۲۲ ماه جولای سال جاری در استانبول امضا شد، همچنان ادامه دارد.

در بیانیه فوق با اشاره به اینکه در راستای این سند تا کنون یک میلیون و ۴۳ هزار و ۲۸۶ تُن غلات منتقل شده، آمده است: صبح امروز ۳ کشتی دیگر برای انتقال غلات حرکت کردند و در مجموع ۱۰۳ کشتی برای حمل محموله غلات از اول آگوست حرکت کرده اند. در حالی که ۵۷ کشتی از کل ۱۰۳ کشتی برای خرید غلات به اوکراین خالی رفتند، ۴۶ کشتی دیگر نیز برای حمل غلات از بنادر اوکراین حرکت کردند.

گفتنی است ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند.

تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند.

این در حالیست که وزارت امور خارجه روسیه دیروز جمعه اعلام کرد تحریم‌های غرب همچنان مانع از صادرات محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی می‌شود.

این وزارتخانه گفت که برای اجرای تفاهم نامه بین روسیه و سازمان ملل در مورد صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه باید کارهای زیادی انجام شود. این وزارتخانه افزود: علیرغم اظهارات واشنگتن و بروکسل مبنی بر اینکه تحریم‌های ضد روسیه بر مواد غذایی و کودها اعمال نمی‌شود، موانع بر سر راه تسویه حساب‌های بانکی، بیمه و حمل بار در نتیجه معرفی آنها همچنان پابرجاست.

کد خبر 5574579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha