۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱

سردار کارگر:

شهدای گمنام به هیچ وجه در فضای عمومی تهران دفن نمی‌شوند

شهدای گمنام به هیچ وجه در فضای عمومی تهران دفن نمی‌شوند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: شهدای گمنام به هیچ وجه در فضای عمومی تهران دفن نمی‌شوند مگر آنکه شهرداری تهران تأیید کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران یا بیان اینکه در بنیاد حفظ آثار و نشر دو وظیفه را برعهده داریم گفت: علاوه بر نشر آثار وظیفه جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس را نیز برعهده داریم.

وی ادامه داد: ۱۲ نفر از اعضای هیأت دولت عضو هیأت امنای بنیاد هستند در حوزه نشر و با تلاش‌های صورت گرفته میزان نشر آثار دفاع مقدس به ۱۹ درصد رسید و بیش از ۷ هزار عنوان کتاب تاکنون منتشر شده است.

کارگر با بیان اینکه ۶۸ پروژه دفاع مقدس انجام شده است و به نوعی جعبه سیاه جنگ است گفت: انشاالله در سال آینده این پروژه‌ها در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و این پروژه‌ها مورد توافق تمام دستگاه‌های کشور است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: تا پایان سال ۵ موزه دیگر در حوزه دفاع مقدس اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به شهدای گمنام گفت: تعداد شهدای گمنامی که در سراسر کشور وجود دارند ۱۰ هزار و ۴۲۲ شهید است و ۲ هزار و ۳۰۶ یادمان در سراسر کشور وجود دارد.

کارگر درباره راهیان نور بیان کرد: در سال ۹۶ سند راهیان نور تنظیم شد و قبل از کرونا بیش از ۷ میلیون نفر به راهیان نور رفتند و در سال ۹۸ بیش از ۶ میلیون نفر به راهیان نور رفتند و ۷۰ درصد این افراد جوانان میان ۱۵ تا ۳۰ ساله هستند و در سال ۱۴۰۰ نیز یک میلیون نفر به راهیان نور رفتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به امنیت زائران راهیان نور گفت: از سال ۹۷ تاکنون به هیچ وجه تصادفات جاده‌ای در راهیان نور نداشته‌ایم.

وی با اشاره به ستادهای گرامیداشت دفاع مقدس گفت: ۴۷۷ ستاد تشکیل شده است.

کارگر با اشاره به موزه دفاع مقدس گفت: این موزه به اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس واگذار شد و شهردار تهران نایب رئیس هیأت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: تهران دارای ۲۵ هزار شهید، ۶ هزار آزاده و ۶۱ هزار جانباز است و اسناد دفاع مقدس تهران نیز در حال جمع‌آوری است.

وی ادامه داد: شهید گمنام به هیچ وجه در فضای عمومی تهران دفن نمی‌شود مگر آنکه شهرداری تهران تأیید کند.

کد خبر 5586823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha