۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴

وجود بیش از ۸ هزار سالمند در شهرستان اردستان

وجود بیش از ۸ هزار سالمند در شهرستان اردستان

اردستان-رئیس مرکز بهداشت اردستان گفت: بیش از هشت هزار سالمند در شهرستان اردستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اشرفی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای سالمندی شهرستان اردستان اظهار داشت: همچنان‌که سن انسان بالا می‌رود نیازهای بهداشتی و درمانی نیز پیچیده‌تر و طولانی مدت‌تر می‌شود و نظام سلامت جهان نیز به دلیل اینکه از انسجام و هماهنگی خوبی برخوردار نیست در کشورهای در حال توسعه دسترسی مردم به خدمات سلامت کمتر از سایر کشورهاست.

وی افزود: در زمینه بهداشت و درمان سالمندان به سه دسته پرخطر، بسیار پرخطر و کم خطر تقسیم بندی می‌شوند، سالمندان پرخطر شامل افراد ناتوان و دارای دو بیماری است که اینان شناسایی می‌شوند و بیماری‌های آنان توسط تیم رهگیری و مراقبت در منزل رصد می‌شود و خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت اردستان تصریح کرد: هدف دیگر ما این است که سالمندان اولویت بندی شوند تا افرادی که نیاز به مراقبت‌های ویژه و یا سرپایی دارند مشخص شوند.

اشرفی بیان کرد: اولین اقدام در برنامه مراقبت از سالمندی این است که شناسایی شوند و از نظر خطرپذیری اولویت بندی انجام شود که در شهرستان اردستان تعدادی از سالمندان پرخطر و بسیار پرخطر را شناسایی کرده ایم.

وی ادامه داد: باید اولویت بندی نیازها انجام شود مسائلی از جمله اینکه چه خدمات و نیازهایی باید ارائه شود را بررسی می‌کنیم و بعد با اجرای مداخلات بهداشتی با حمایت دیگر سازمان‌ها خدمات درمانی بهداشتی و یا توانبخشی را ارائه دهیم.

۲۸ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال اردستان به فشار خون مبتلا هستند

رئیس مرکز بهداشت اردستان تاکید کرد: در شهرستان اردستان ۲۸ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون هستند همچنین ۱۵.۷ درصد هم دیابت دارند و در جمعیت حدود هشت هزار نفری سالمندان ۶۰ درصد فشار خون و ۳۰ درصد دیابتی هستند که این آمار بالایی است و در بحث بیماری‌های سالمندان باید ویژه کار شود.

اشرفی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان هنگامی که خطرپذیری سالمندان را در پایان سال ۱۴۰۰ بررسی کردند حدود ۲۲۰ هزار نفر حداقل خطر را داشتند همچنین در شهرستان اردستان سالمند پرخطر ۳۷.۸ درصد و سالمند با خطر متوسط ۵.۹ درصد، کم خطرها ۱۶ درصد و حداقل خطرها هم ۳۴ درصد است.

وی در خصوص آمار سالمندان شهرستان، تصریح کرد: از جمعیت بیش از ۸ هزار نفری سالمندان شهرستان، حدود ۳ هزار و ۱۹ نفر پرخطر، ۲ هزار و ۸۵۵ نفر حداقل خطر و ۴۱۳ نفر بسیار پرخطر هستند.

رئیس مرکز بهداشت اردستان بیان کرد: سالمندان باید نیازسنجی شده، وضعیت آنان ارزیابی شوند و همچنین خدمات به آنان ارائه شود.

کد خبر 5589859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha