۱۳ مهر ۱۴۰۱، ۳:۳۵

پنتاگون: اوکراین با موشکهای هیمارس قادر به هدف قراردادن کریمه است

پنتاگون: اوکراین با موشکهای هیمارس قادر به هدف قراردادن کریمه است

معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که اوکراین می تواند با موشک اندازهای هیمارس بخش اغلب اهداف روسیه از جمله اهداف در شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «لورا کوپر» معاون وزیر دفاع آمریکا گفت واشنگتن معتقد است که موشک اندازهای هیمارس که به اوکراین منتقل شده به این کشور اجازه می‌دهد بخش اغلب اهداف روسیه از جمله کریمه را مورد هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش، وی همچنین افزود که پنتاگون نیازی به تجهیز اوکراین به موشک‌های راهبردی با برد ۳۰۰ کیلومتر و همچنین موشک‌های هدایت شونده با برد ۸۰ کیلومتر نمی بیند.

کوپر گفت: طبق تخمین‌های ما با کمک موشک اندازهای هیمارس می‌توانند بر بخش بیشتر اهداف در نبرد فائق آیند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: معتقدیم که آنها قادر هستند بخش بیشتر اهداف از جمله شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهند.

این در حالی است که کاخ سفید روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن» (رئیس جمهور آمریکا) در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین رایزنی کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، در بیانیه کاخ سفید در این خصوص آمده است: بایدن به زلنسکی گفت که واشنگتن ۶۲۵ میلیون دلار کمک جدید از جمله برای موشک‌های هیمارس ارائه خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا به رئیس جمهور اوکراین گفت که ایالات متحده هرگز الحاق مناطق اوکراین به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

در همین ارتباط، کاخ سفید جمعه ۱۸ شهریور ماه اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده تا بیش از ۹ میلیارد دلار برای کمک‌های بیشتر به اوکراین اختصاص دهد.

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که این کمک‌ها در ۲ بخش ۴.۵ میلیارد دلاری برای تقویت توانایی‌ها و تجهیزات دفاعی و بخش دیگر برای تقویت توان اقتصادی اوکراین پرداخت می‌شود.

کد خبر 5602819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ☝️ IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      آمریکا و ناتو چون می دونستن که مستقیم نمی تونن وارد جنگ با روسیه بشن به خاطر آسیب پذیر بودنشون در مقابل قدرت موشکی و هسته ای روسیه، استراتژیست هاشون نشستن و این راه و پیدا کردن برای ضربه زدن به روسیه که از طریق درگیر کردن روسیه با یک همسايه و جنگ غیر مستقیم و ضعیف کردن روسیه و اونوقت تقابل مستقیم
    • ☝️ IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      و اگر الان سلاح هایی که می تونه مستقیم به روسیه ضربه بزنه در اختیار اوکراین قرار نمی دن به خاطر نخواستنشون نیست به خاطر نتونستنشونه و گرنه آمریکا و ناتو به کسی رحم نمی کنن و زلنسکی که قبلا بازیگر بوده دونسته و یا ندونسته قشنگ داره همون نقشی و بازی می کنه که اونا میخوان
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      خبرها عالی متشکر خسته نباشید
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      خبرها عالی متشکر خسته نباشید
    • کیا GB ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      این تصور خام که روسیه یا آمریکا بدون نابودی جهان شکست پذیر هستند احمقانه است. هر دو انبوه سلاح اتمی و پول دارند. حتی تضعیف این دو بدون تضعیف دیگری یا جهان ممکن نیست. اکنون آمریکا اوکراین را کِرم سر قلاب کرده تا روسیه را وادار به استفاده از سلاح اتمی تاکتیکی کند. آمریکا و انگلیس به اوکراین وعده حمایت