۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۶

روسیه: ۲۰۰ هزار داوطلب به نیروهای مسلح اضافه شدند

روسیه: ۲۰۰ هزار داوطلب به نیروهای مسلح اضافه شدند

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که پس از فرمان بسیج عمومی محدود، بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب به مراکز و دفاتر نیروهای مسلح این کشور مراجعه و ثبت‌نام کردند و آموزش نظامی آنها به‌زودی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد پس از فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر اعلام بسیج عمومی محدود نیروهای ذخیره در ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب به نیروهای مسلح روسیه اضافه شده‌اند.

به گفته شویگو، این افراد در یگان‌ها سازماندهی شده‌اند و آموزش نظامی آنها در ۸۰ پایگاه نظامی و ۸ مرکز آموزشی انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ شهریور «فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» را اعلام کرد. وی دراین‌باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم‌گیری‌ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده‌اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در فدراسیون روسیه بسیار ضروری می‌دانم.

به گفته پوتین، اقدامات (اداری) مربوط به این بسیج عمومی محدود از از امروز آغاز شده و تأکید کرد که تنها نیروهای ذخیره مشمول سربازی اجباری هستند و کسانی که نیروهای مسلح خدمت کرده‌اند و دارای تجربه مرتبط و نظامی هستند در اولویت قرار دارند.

پوتین دراین‌باره افزود: شهروندانی که در دوره بسیج عمومی به ارتش ملحق می‌شوند، از شرایط و خدمات و ضمانت‌های اجتماعی نیروهای قراردادی برخوردار می‌شوند و در عین حال قرارداد نیروهای نظامی تا پایان بسیج عمومی تمدید خواهد شد.

کد خبر 5602622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • من IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      خود این بسیج عمومی نشانه شکسته،این تعداد هم نمیتوانند کاری بکنند ،ملت مظلوم اوکراین دارند تاریخ شان را میسازند، ملتی دارد متولد میشود.