۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۹:۵۴

امیر واحدی:

برنامه‌های زیادی برای تولید محصولات دانش بنیان داریم

برنامه‌های زیادی برای تولید محصولات دانش بنیان داریم

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه امروز هم باید در مسیر دستیابی به محصولات به روز حرکت کنیم، گفت: برنامه‌های زیادی برای تولید محصولات دانش بنیان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در همایش ملی جایگاه علم و فناوری هوایی در دوران دفاع مقدس که صبح امروز (شنبه) در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، گفت: عملیات‌های هوایی دوران دفاع مقدس شامل ابعاد فنی، مدیریتی و خلاقیت‌های نیروی انسانی است که در پژوهش‌های شما دانشجویان جوان مورد بررسی قرار گرفته و می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی از عملیات‌های هوایی دوران دفاع مقدس از درجه کیفی، فنی و گسترده گی بسیار بالایی برخوردار بوده اند که همچنان نمونه آن در دنیا وجود ندارد؛ عملیات کمان ۹۹ در زمره این عملیات‌ها قرار دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در عملیات کمان ۹۹ بیش از ۱۴۰ فروند هواپیمای شکاری بمب افکن در خاک دشمن مدیریت شده و به بمباران اهداف پرداختند که این چنین حجم، گستردگی و دقت عملی در سطح عملیات‌های هوایی دنیا کم نظیر است.

امیر واحدی تصریح کرد: نیروی هوایی به واسطه تجربیات دوران دفاع مقدس امروز توانسته است در شرایط دشواری که دشمنان به واسطه تحریم‌های ظالمانه ایجاد کرده اند، خود را به عنوان یک قدرت علمی و فناورانه مطرح کند و با بهره گیری از تجهیزات متخصصان داخلی پاسخگوی تهدیدات پیشرو باشد.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید در راستای ایجاد نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی تلاش کنیم، گفت: امروز از شما جوانان غیور این مرز و بوم انتظار می‌رود که نیازهای عملیاتی نیروی هوایی را احصا کرده و با تلاش‌های علمی و دانش بنیان خود این نیازها را مرتفع کنید تا همواره قدرتمندانه پاسخگوی تهدیدات در این عرصه باشیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر هوشمندی سازی و بهینه سازی تجهیزات دفاعی، گفت: تولیدات و پژوهش‌های علمی ما باید مطابق با دانش روز و در راستای رسیدن به تجهیزات دفاعی دانش بنیان باشد.

امیر واحدی گفت: باید با هم افزایی و تلاش مضاعف سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوایی و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در مسیر تحقق نقشه جامع دفاعی با در نظر گرفتن اولویت‌های نیروی هوایی حرکت کرده و هم افزایی لازم را ایجاد کنیم.

وی اعلام کرد: برنامه‌های زیادی برای تولید محصولات دانش بنیان داریم.

کد خبر 5604312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha